Lai gan «zaļo auto» auto tirgus vēl ir neliels, līzinga kompānijas atbalsta to iegādes finansēšanu, uzskatot, ka hibrīdauto nākotnē būs liela nozīme, raksta laikraksts Dienas Bizness.
«Latvijas autobraucēji arvien vairāk novērtē zemo izmešu auto priekšrocības un, kā liecina dati, dara to daudz aktīvāk nekā vidēji Eiropā. Šī tendence liecina, ka zemo izmešu auto segmentam Latvijā ir nākotne. Vēl nepieciešams valsts pārvaldes atbalsts nodokļu atvieglojumu un videi draudzīgas auto uzpildes infrastruktūras izveidē, un tad būsim soli tuvāk kopējam mērķim – kļūt par zaļāko valsti pasaulē,» uzskata Nordea Līzings valdes priekšsēdētājs Ivars Šmits.
Dati liecina, ka 2010. gadā Latvijā tika nopirkti 90 hibrīdauto, kas veido 1,8% no kopējā reģistrēto jauno vieglo auto skaita, bet šogad pirmajā ceturksnī Latvijā nopirkti 43 hibrīdauto, kas jau veido 2,3%. Pēc all-electric-vehicles.com datiem, Eiropā šis rādītājs pērn bijis 0,7%, bet pasaulē vidēji – 2,2%.
Arī UniCredit Leasing valdes priekšsēdētājs Jevgeņijs Belezjaks atzīmē, ka ie jāveicina ekonomiski izdevīgās tehnoloģijas, tā kā nafta agrāk vai vēlāk beigšoties. «Jau šodien redzam, ka, salīdzinot ar situāciju pirms desmit gadiem, degvielas cena pieaugusi aptuveni divas reizes,» tā Belezjaks.
I’m so glad that the inrtneet allows free info like this!