AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) un Šveices kompānijas Stadler Bussnang AG sūdzības par aptuveni 144 miljonus latu vērto AS Pasažieru vilciens (PV) rīkoto jaunu vilcienu iegādes konkursu atzītas par nepamatotām, līdz ar to Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis turpināt minētā iepirkuma procedūru.
Kā nepamatotu birojs novērtējis RVR sūdzību, kurā uzņēmums apstrīdēja PV 13.septembra lēmumu, ar kuru PV atzina RVR pieteikumu konkursā par atbilstošu kandidātu atlases nolikumā noteiktajām kvalifikācijas prasībām un kvalificēja RVR nākamajai kārtai kombinācijā ar kompāniju Bombardier, vēsta LETA.
Ar apstrīdēto lēmumu PV bija noteicis, ka «līgumtiesību piešķiršanas gadījumā RVR un Bombardier kopā uzņemas atbildību un saistību izpildīt iepirkuma līgumu, Bombardier uzņemoties atbildību un izpildot jebkuru no iepirkuma līguma saistībām, ja to neizpildīs RVR».
Ar minēto 13.septembra lēmumu konkursa otrajai kārtai kvalificēti arī kandidāti Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) un Stadler Bussnag AG.
Šo PV lēmumu RVR lūdza novērtēt kā prettiesisku, kā arī apturēt vilcienu iepirkuma procedūru.
Kā nepamatotu IUB novērtēja arī Stadler Bussnang AG sūdzību par PV 13.septembra lēmumu par konkursa kandidātu atlases rezultātiem, ar kuru konkursā kandidāts RVR tika uzaicināts piedalīties minētā konkursa otrajā kārtā.
Kā liecina IUB dati, birojs atļāvis sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam PV turpināt iepirkuma procedūru slēgtajā konkursā «Līgums par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi».
IUB lēmumus mēneša laikā gan RVR, gan Stadler Bussnang AG var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.
PV konkursā par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi pirmajā kārtā pieteicās Spānijas uzņēmums Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA, RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler.
Otrajai vilcienu iegādes konkursa kārtai tiek virzīti visi trīs pieteikušies pretendenti.
Pirmie jaunie vilcieni varētu sākt kursēt 2012.gada beigās. Iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursa uzvarētājam būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana.
Patlaban pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai tiek izmantots vecs un tehniski nolietots ritošais sastāvs, kura vidējais ekspluatācijas laiks pārsniedz 25 gadus. Pasažieru vilciena rīcībā esošo vilcienu skaits ir nepietiekams ātru un kvalitatīvu pasažieru pārvadājumu pakalpojumu sniegšanai.
Iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas ap 144 miljoniem latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs aptuveni 100 miljoni latu.