Absolūtais vairākums (80%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem pēdējo trīs mēnešu laikā ir izjutuši cenu kāpumu ikdienas nepieciešamības precēm un pakalpojumiem.
No tiem puse (48%) noteikti ir izjutuši cenu kāpumu ikdienas nepieciešamības precēm un pakalpojumiem, bet 32% – drīzāk izjutuši, atklāj tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar telekompāniju LNT veiktais pētījums.
Savukārt cenu kāpumu nav izjutuši 17% respondentu – no tiem 16% drīzāk nav izjutuši, bet 1% – noteikti nav izjutis ikdienas nepieciešamības preču vai pakalpojumu sadārdzināšanos.
3% aptaujāto nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
No tiem aptaujas dalībniekiem, kas izjutuši sadārdzināšanos, absolūto vairākumu (94%) satrauc cenu kāpums pārtikas precēm. Tāpat vairāk nekā puse (58%) satraucas par cenu pieaugumu ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem.
Tāpat salīdzinoši liels skaits aptaujas dalībnieku satraucas par augstākām cenām ar veselību (43%) un ar transportu (43%) saistītām precēm un pakalpojumiem, kā arī apģērbam un apaviem (18%).
Salīdzinoši retāk iedzīvotāji bažījas par cenu pieaugumu ar izglītības precēm un pakalpojumiem (8%), tabakai un alkoholam (7%), degvielai (3%), mājokļa iekārtai (3%) un sakaru izmaksām (2%).
Mazāk nekā 1% respondentu nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Ref: 102.000.102.971