Pircēji labprātāk izvēlas apmeklēt zemnieku tirdziņus, jo viņu ražojumiem uzticas vairāk nekā nezināmas izcelsmes produkcijai, turklāt lauku labumus vērtē arī kā garšīgākus un veselīgākus, konsatatēts Sky&More veiktajā pētījumā.
67% patērētāju zemnieku tirdziņus apmeklē, jo tur var iegādāties tādus produktus, kas nav pieejami lielveikalos. Turklāt 43% tirdziņu apmeklētāju būtiska šķiet iespēja aci pret aci komunicēt ar pašu ražotāju un audzētāju, tādējādi gūstot pārliecību par produktu kvalitatīvajām īpašībām. 22% aptaujāto īpaši svarīga šķiet iespēja pašiem ražotājiem uzdot jautājumus par produkta gatavošanā izmantotajām sastāvdaļām. Taču vienlaikus 71% aptaujāto pircēju arī norādījuši, ka zemnieku tirdziņu darba laiks ne vienmēr ļauj tos apmeklēt tad, kad ir tāda vēlēšanās vai nepieciešamība.
Kā liecina mūsu veiktā aptauja, 42% patērētāju Slow Food tirdziņu ienākšana Latvijā mudinājusi biežāk izvēlēties veselīgāku pārtiku un vairāk produkcijas iegādāties no zemniekiem. Reaģējot uz patērētāju lielo pieprasījumu un vēlēšanos aizvien biežāk iegādāties mūsu pašu zemnieku bioloģiski audzēto produkciju, sākot ar šo nedēļu, sniegsim iespēju zemnieku tirdziņus apmeklēt trīs dienas nedēļā, skaidro i/c Sky&More vadītājs Rihards Rubenis.
Tāpat arī pētījumā atklāts, ka 40% dalībnieku, iegādājoties pārtikas produktus, mēdz aplūkot etiķetes un izvēlēties produktus, kur E vielu un ķīmisko uzlabotāju būtu pievienots iespējami mazāk, tomēr gandrīz tikpat aptaujāto atklāj, ka ir aizdomājušies par pārtikas produktu sastāvu, taču uzskata, ka mūsdienās nav iespējams iegādāties ēdamlietas bez mākslīgiem uzlabotājiem. Savukārt daļa aptaujāto pircēju neslēpj, ka produktu sastāvs viņus neuztrauc un speciāli etiķetes netiek pētītas. Jāuzsver, ka visi tie pētījuma dalībnieki, kuru ģimenē ir viens vai vairāki bērni, norādījuši, ka bērniņa ienākšana ģimenē ēdiena izvēli un ēšanas paradumus ietekmējusi par labu zemnieku audzētajai produkcijai.