Līdz ar pavasara iestāšanos, mainās arī pircēju izvēle ēdienkartē, kas daļēji liecina arī par biežāku ēšanu brīvā dabā – iepērkot gaļas pusfabrikātus, grilus un citus gaļas cepšanas piederumus, liecina mazumtirgotāja ELVI pārdošanas dati martā liecina.
«Salīdzinot ar šāgada februāri, pārdošanas apjomi ir palielinājušies ELVI gaļas pusfabrikātiem (+327%), griliem un tā piederumiem (+279%), vienreizlietojamajiem traukiem (+53%), atdzesētās svaigas gaļas (+28%), gatavajiem salātiem (+20%), kečupiem (+22%), garšvielām (+17%) un etiķiem (+14%),» informē SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine.
«Salīdzinot ar 2013.gada martu, grilēšanas sezona šogad ir iesākusies ātrāk, ko noteikti ietekmējuši īpaši silti laika apstākļi.»
Gatavošanās pirmajiem dārza darbiem sākās jau šāgada februārī, kad pircēji steidza iegādāties augsni, dažādas sēklas, stādus un dēstus. Martā pieprasījums minētajām pozīcijām turpināja augt – kopējais noiets 135% apmērā. Tāpat martā arvien vairāk tiek iegādāti jau āra darbiem nepieciešamie instrumenti: lejkannas, darba cimdi, grābekļi, puķupodi u.c. (kopā +281%). Arī stādīšanai izmantojamo sīksīpolu patēriņš martā ir pieaudzis par 221%.
«Kaut arī Lieldienas būs tikai aprīļa vidū, veikalos ELVI martā pat par 1009% ir audzis pieprasījums pēc dažādiem Lieldienu dekoriem,» komentē Vārtukapteine.
Iestājoties siltajam laikam, pircēju ikdienas pirkumu grozā ir vērojamas šādas tendences: pieprasījums audzis pēc svaigajiem dārzeņiem (gurķiem (+79%), zaļajiem salātiem (+44%), paprikas (+43%), kabačiem un cukīnī (+38%), tomātiem (+33%), zaļumiem (+32%)), konservētajām bietēm (+45%), saldējuma (+43%), kefīra (+17%), jogurtiem (+15%) un dažādiem atsvaidzinošajiem bezalkoholiskajiem dzērieniem (+14%).
«Laikapstākļiem kļūstot arvien siltākiem, cilvēki uzturā vēlas lietot vairāk svaigu augu valsts produktu no pašmāju audzētavām. Tāpēc tiklīdz pašmāju saimniecību siltumnīcās nogatavojas dārzeņi, augļi un zaļumi, tie uzreiz parādās arī veikalu ELVI plauktos,» skaidro Vārtukapteine.
Ref:103.000.103.6084