Par ieiešanu perspektīvajā Ķīnas tirgū domā visi un arī mēs, investoru konferencē CEO Meets Investor norādījis farmācijas kompānijas AS Olainfarm valdes loceklis Salvis Lapiņš.
Lai gan Ķīna uzskatāma par ļoti interesantu un arī daudzsološu tirgu, patlaban Olainfarm tomēr koncentrējas uz Dienvidaustrumāzijas (DA Āzijas) un Dienvidaustrumeiropas (DA Eiropas) tirgiem.
Par Ķīnu esam domājuši, bet ieiešana tajā ir sarežģīta un arī dārga, tāpēc neliekam to par prioritāti, sacīja Lapiņš, norādot, ka lielas perspektīvas kompānija patlaban redz Vjetnamas tirgū, kas arī kļuvis par pēdējā laika prioritāro tirgu turpmākai izaugsmei.
DA Āzijas izraudzīšanos par vienu no galvenajiem tirgiem Lapiņš skaidroja ar to, ka šis tirgus ir salīdzinoši jauns, rietumnieciski orientēts, turklāt ar strauji augošu medikamentu patēriņu.
Pēdējos gados uzņēmums lielu uzmanību velta tam, lai diversificētu savus noieta tirgus, jo patlaban aptuveni puse no produkcijas joprojām tiek realizēta Krievijā. Taču labā ziņa esot tā, ka Olainfarm ir tikusi vaļā no «Remantadīna atkarības», paplašinot piedāvāto produktu klāstu, norādījis uzņēmuma pārstāvis.
Esam pārliecinājušies, ka zāļu ražotājs var ražot labākos medikamentus pasaulē, bet, ja par to nezinās ārsti un pacienti, tam nebūs jēgas. Tāpēc līdzvērtīga produktam ir ziņa, ko ražotājs nodod, tāpēc tirgu izvēlē esam rīkojušies pēc principa, ko varam sasniegt mārketingā, skaidroja Lapiņš.
Piemēram, Vācijā par vienu miljonu eiro (700 000 latu) aptuveni gadu varot algot mārketinga speciālistu un uzturēt biroju, taču Vjetnamā par attiecīgo summu var veiksmīgi īstenot mārketinga kampaņu pat trīs gadus, pakāpeniski iepazīstinot ārstus un iedzīvotājus ar ražotajiem produktiem.
Taujāts, vai Olainfarm nav plānojis startēt ne tikai sintētisko, bet arī dabisko medikamentu tirgū, Lapiņš atbild noliedzoši. Lai gan arī šis segments ir interesants, izvēlamies koncentrēties uz to, ko labāk zinām, uzsvēris Lapiņš, piebilstot, ka, viņaprāt, homeopātiskie medikamenti ir vairāk modes lieta, ko var izmantot profilaktiskos nolūkos, taču akūtos gadījumos jebkurā gadījumā būs nepieciešami sintētiskie medikamenti.
Olainfarm peļņa šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar 2009.gada pirmajiem sešiem mēnešiem, ir divkāršojusies, sasniedzot 1,79 miljoni latu.