Novērtējot Krievijas biznesa nemateriālos aktīvus, izveidots 40 dārgāko zīmolu saraksts. Pētījums balstīts uz kompāniju rādītājiem par iepriekšējo finanšu gadu.
Tāpat pētījuma autora – aģentūras Interbrand speciālisti, aprēķinājuši to peļņas apjomu, ko ģenerē pats zīmols, kā arī izvērtējuši tā spēcīgumu un riskus.
Kopš 2008. gada, kad tika sastādīts iepriekšējais saraksts, Krievijas dārgākie zīmoli kļuvuši lētāki par 8%, sasniedzot 24 miljardus dolāru. Šo divu gadu laikā lētāki kļuvuši 12 zīmoli, savukārt desmit – sadārdzinājušies. Tikpat daudz zīmolu sarakstā iekļuvuši pirmo reizi, bet vēl četri atgriezušies pēc vairāku gadu pārtraukuma.
Izmaiņas notikušas arī pirmajā trijniekā – iepriekšējo gadu līderis Bilain, kas novērtēts uz 6,3 miljardiem dolāru, ierindojies otrajā vietā, piekāpjoties MTC. Šī zīmola vērtība divu gadu laikā pieaugusi par 12%, sasniedzot vairāk nekā 7,5 miljardus dolāru.
Pasaules dārgāko zīmolu sarakstā MTC un Bilain ieņem attiecīgi 49. un 61. vietu.
Trešo vietu 40 dārgāko uzņēmumu reitingā ieņem zīmols Baltika.
Tāpat sarakstā iekļuvušas arī naftas korporācijas, bankas un mazumtirgotāji.