Latviešu dāmas priekšroku dod Volkswagen, Nissan un Toyota

Aizvadītajā gadā, sieviešu vidū vispieprasītākie bijuši pilnīgi jauni vai četrus līdz astoņus gadus veci spēkrati, liecina SEB līzinga dati.

Pilnīgi jaunas automašīnas iegādei priekšroku dod 28% SEB līzinga klientes Latvijā, 22% izvēlas septiņus līdz astoņus gadus vecas automašīnas, bet 17% – četrus līdz piecus gadus vecas mašīnas.

Populārākās auto markas un modeļi Latvijas dāmu izvēlē pērn bija Volkswagen Golf, Nissan Qashqai, Toyota Auris un RAV4, Volvo XC60 un Hyundai Santafe.

Lietuvā un Igaunijā, atšķirībā no Latvijas, pieprasītākā auto marka dāmu izvēlē bija Toyota. Turklāt Igaunijā otra populārākā auto marka bija Škoda, trešajā vietā ierindojot Volkswagen.

Lai gan krāsu izvēlē pastāv uzskats, ka sievietes dod priekšroku sarkanas krāsas automašīnām, dati liecina, ka Latvijā starp TOP 10 populārākajām krāsām sieviešu izvēlē šī krāsa ieņem vien 9. vietu, būtiski atpaliekot no dominējošās melnās krāsas, kas krāsu topā ieņem 1.vietu. No kopējā auto skaita, ko 2014. gadā iegādājušās SEB līzinga klientes, 20% veido melnās krāsas automašīnas. Otra populārākā krāsa dāmu izvēlē ir balta (12% no kopējā sieviešu izvēlētā auto skaita) un dažādas tonalitātes pelēkā, kam seko ķiršu tumši sarkana, brūna, tumši zila, sarkana un gaiši brūna.

Jaudas ziņā dāmas izvēlas vidēji jaudīgas automašīnas, lielas jaudas spēkratus ar 2,2 – 3,5 l tilpumu atstājot vīriešu izvēles ziņā. Līzingā sievietes visvairāk iegādājušās automašīnas ar 1,9 (31% no kopējā sieviešu izvēlētā auto skaita) un 1,6 (19%) litru lielu motora tilpumu.

«Sievietes automašīnu izvēlei pievēršas ļoti apdomāti un auto līzingā dāmu izvēli pamatā nosaka tādi racionālie kritēriji kā pietiekama jauda, ekonomisks degvielas patēriņš, bērnu vajadzībām pielāgots auto ar atbilstošu bagāžnieku, kurā iespējams ērti ievietot ratiņus, somas un iepirkumu maisiņus, kā arī izmēri piemēroti braukšanai pilsētā. Šāda racionāla pieeja varētu būt skaidrojama ar to, ka vidējais vecums sievietēm, kuras veic sava auto izvēli pie mums, ir 42 gadi un lielai daļai ir izveidojusies ģimene un viņām ikdienā jārūpējas par bērniem,» komentē SEB līzinga vadītāja Nellija Kočanova.

Automašīnas vērtība, ko iegādājušās SEB līzinga klientes, svārstās no četriem tūkstošiem līdz pat 36 tūkstošiem eiro, bet vidējā auto iegādes summa, ko atļaujas sievietes veido nedaudz vairāk nekā 12 tūkstošus eiro. Gan Latvijā, gan Lietuvā visdārgākā sieviešu izvēlētā automašīna pērn bijusi BMW X3 un BMW X5.

Interesanti, ka, salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, Latvijā daiļā dzimuma pārstāves ir krietni aktīvākas auto iegādē – Latvijā gandrīz pusi (48%) no darījumiem privātpersonu segmentā 2014. gadā slēgušas sievietes, kamēr Lietuvā dāmu izvēle veido 38% un Igaunijā – 35%.

Turklāt Latvijā Daces ir visbiežāk sastopamais sieviešu vārds, kas iegādājušās automašīnu SEB līzingā. Viņām uz pēdām min Ineses, Ilzes, Lienes un Līgas. Igaunijā biežāk sastopamais sievietes vārds SEB līzinga klientu lokā bija Katrina, savukārt Lietuvā – Lina.

Ref: 102.000.102.9300

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas