No 2012. gada Rīgā sabiedriskā transporta pakalpojumus varēs sniegt tikai Rīgas satiksme.
Tā ārkārtas sēdē nolēmusi Rīgas dome, atsakoties no otra alternatīvā varianta, proti, izlikt visus sabiedriskā transporta maršrutus izsolē, vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Pagaidām gan neesot skaidrs, kā tiks organizēta satiksme, kad par to vienpersoniski būs jārūpējas pašvaldības uzņēmumam.
Viens no scenārijiem nosaka – sabiedriskā transporta maršrutu tīkla, mugurkauls būs elektrotransports, un maršrutu tīklā tiek integrēts arī dzelzceļš. Lai realizētu šādu scenāriju, būtu nepieciešams veikt dažādas reformas, piemēram, jāveic izmaiņas norēķinu kārtībā, lai braukšanas maksa nebūtu atkarīga no pārsēšanās reižu skaita.
Savukārt otrs scenārijs paredz, ka esošais maršrutu tīkls netiek mainīts, atstājot tajos arī līdz šim kursējošos mikroautobusus, kuru īpašnieki satiksmē tiktu iekļauti kā Rīgas satiksmes apakšuzņēmēji. Šādā gadījumā Rīgas iedzīvotājiem tiktu nodrošināts līdzīga apjoma pakalpojums kā šobrīd, bet ar atsevišķām izmaiņām, kas samazinātu pārvadātāja kopējos izdevumus.
Nu man jau šķiet, ka skandāla te ne kāda nav, un tas, ka baidās no konkurences, pareizi ir, ka baidās, kam ir izdevīgi, lai mūsu nodokļu naudu tagad nolaiž pa trubu podā. Lai tik Satiksme valda.