Elektronizēs piekļuvi pakalpojumiem Eiropas Savienībā

Eiropas Komisija (EK) turpmākajiem pieciem gadiem ir izstrādājusi e-pārvaldes rīcības plānu kopdarbam ar dalībvalstu pārvaldes iestādēm, lai paplašinātu un uzlabotu pakalpojumus, ko tās piedāvā internetā, informē EK pārstāvniecībā Latvijā.

E-pārvaldes jaunajā rīcības plānā ir paredzēti četrdesmit konkrēti pasākumi, kas dos iespējas pilsoņiem un uzņēmumiem izmantot tiešsaisti, lai, piemēram, reģistrētu uzņēmējdarbību, pieteiktos uz sociālo nodrošinājumu un slimības pabalstiem, tos saņemtu, imatrikulētos augstskolā vai izteiktu piedāvājumu piegādāt preces un sniegt pakalpojumus pārvaldes iestādēm, ziņo LETA.

Digitālās programmas mērķi ir līdz 2015.gadam palielināt e-pārvaldes pakalpojumu lietojumu līdz 50% Eiropas Savienības (ES) pilsoņu un līdz 80% ES uzņēmumu vidū un nodrošināt, ka vairāki galvenie publiskie pakalpojumi ir pieejami tiešsaistē, tādēļ uzņēmēji var nodibināt uzņēmumu un veikt uzņēmējdarbību no jebkuras ES vietas neatkarīgi no sākotnējās vietas un pilsoņi var vieglāk mācīties, strādāt, uzturēties un pensionēties jebkurā ES vietā.

E-pārvaldes veicināšana budžeta ierobežojumu laikā var palīdzēt paaugstināt Eiropas konkurētspēju un ļaut pārvaldes iestādēm piedāvāt uzlabotus pakalpojumus, efektīvāk izlietojot līdzekļus.

Jaunā rīcības plāna pamatā ir 2006.gada Eiropas e-pārvaldes rīcības plāna gūtā pieredze.

Eiropas E-pārvaldes rīcība plāna mērķis arī ir atbalstīt pāreju uz jaunas paaudzes atklātiem, elastīgiem un viengabalainiem e-pārvaldes pakalpojumiem pašvaldību, reģionu, valsts un ES līmenī. Konkrētāks plāna mērķis ir likt pakalpojumiem citās ES dalībvalstīs darboties tikpat labi, kā tie darbojas pašu mājās, un pavērt ceļu, kas ļautu lietotājiem aktīvi veidot tādus tiešsaistes publiskos pakalpojumus, kas vislabāk atbilst viņu vajadzībām.

Galvenā loma rīcības plāna īstenošanā būs valstu valdībām, bet Komisijas galvenais pienākums ir uzlabot apstākļus pārrobežu e-pārvaldes pakalpojumu attīstībai. Te iekļauta tādu priekšnoteikumu izveide kā sadarbspēja, e-paraksti un e-identifikācija.

Rīcības plāna pasākumi ir iedalāmi četrās kategorijās – lietotāju pilnvarošana, iekšējais tirgus, valsts pārvaldes iestāžu darbības efektivitāte un rezultativitāte un e-pārvaldes attīstības priekšnoteikumu radīšana.

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas