Pētījums: Teju 80% darbinieku Latvijā vēlētos strādāt ārpus biroja

Četri no katriem pieciem aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem uzskata, ka darba devējam ir jāsniedz iespēja strādāt ārpus biroja, liecina jaunākais TNS pētījums par iedzīvotāju un uzņēmēju darba ieradumiem.

Tikmēr izrādās, ka realitātē attālinātajam darbam piemērotas ierīces un tehnoloģijas izmanto un saviem darbiniekiem piedāvā krietni mazāk uzņēmumu.

Proti, no tiem uzņēmumiem, kuru darbinieki mēdz strādāt ārpus biroja, aptuveni 58% izmanto šim mērķim atbilstošu un nepieciešamu datortehniku vai ierīces, bet tikai 38% – atbilstošas biznesa tehnoloģijas, piemēram, iespēju attālināti piekļūt uzņēmuma e-pastam, informācijas glabāšanas sistēmai utt.

«Analizējot pētījuma datus redzam, ka uzņēmēji diezgan pretrunīgi vērtē strādāšanu ārpus biroja. Trīs no katriem pieciem uzņēmējiem piekrīt, ka iespēja strādāt attālināti veicina darbinieku lojalitāti. Taču tikpat daudz respondentu uzskata, ka, strādājot no mājām vai citas vietas ārpus biroja, darbinieku efektivitāte ir zemāka,» BiSMART meistarklasē, kas veltīta attālinātajam darbam, pastāstīja pētījumu kompānijas TNS lielo klientu direktore Ilva Pudule.

Arī paši darbinieki attālinātā darba priekšrocības un trūkums vērtē tikpat pretrunīgi. Kā lielāko priekšrocību darbam ārpus biroja aptaujātie min iespēju pašiem plānot savu laiku. Vienlaikus to norāda kā lielāko trūkumu, jo personiskās vajadzības traucē pilnībā pievērsties darbam.

BiSMART eksperti skaidro, ka strādāšana ārpus biroja Latvijā vēl ir salīdzinoši jauna tendence. Tāpēc vēl trūkst prasmes, kā efektīvāk plānot laiku un prioritātes. To daļēji apstiprina tas, ka lielākās bažas par savu efektivitāti, strādājot ārpus biroja, ir respondentiem vecuma grupā no 18 līdz 29 gadiem.

«Šeit talkā var nākt tehnoloģijas, kas nebūt nemaksā dārgi. Piemēram, ir programmas, kas ļauj sekot līdzi, cik daudz laika tiek veltīts dažādiem darbiem, tiešsaistē pieejami projektu vadības, laika plānošanas un dažādi produktivitātes veicināšanas rīki, kā arī mobilo iekārtu datu drošības risinājumi,» skaidroja Latvijas Mobilais Telefons Korporatīvo klientu dienesta direktors Edgars Grandāns.

Grandāns uzsvēra, ka galvenais, lai uzņēmēji ir zinoši par dažādām iespējām, kā darbu birojā vai ārpus tā var organizēt efektīvi un produktīvi.

Ref:103.000.103.7345

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas