Šī gada pirmajā pusē nosūtīti un apstrādāti 4,5 milj. rēķini, liecina AS OpusCapita apkopotā informācija. Tas ir par piekto daļu vairāk, ja salīdzina ar iepriekšējo gadu, kad tie bija 3,7 milj. attiecīgajā periodā.
«Elektronisko rēķinu popularitāti privātpersonu vidū veicina vairāki faktori. Pirmkārt, ņemot vērā interneta pieejamību Latvijā, e-rēķins ir kļuvis daudz ērtāks gan saņemšanas, gan piegādes ziņā. Otrkārt, šobrīd e-rēķinam ir piesaistītas vairākas ērtas apmaksas iespējas, tajā skaitā arī automātiska apmaksa. Plus, jāņem vērā arī tas, ka uzņēmumi popularizē e-rēķinu saņemšanu, jo tas ir tehnoloģiski un ekonomiski daudz ērtāks risinājums.
Vienlaikus jāatzīmē, ka Latvijā atšķirībā no, piemēram, Igaunijas vai Skandināvijas valstīm, e-rēķinu izmantošana norēķinos starp uzņēmumiem vēl joprojām ir zema. Tas ir saistīts ar vēl joprojām neskaidrajiem juridiskajiem aspektiem, kā arī praktisko piemēru trūkumu. Līdzīgi kā e-paraksta gadījumā, arī ar e-rēķiniem saistītos jautājumus varētu risināt ar lielāku valsts iesaistīšanos,» skaidro OpusCapita valdes loceklis Aldis Greitāns.
E-rēķini Latvijā ir pieejami kopš 2001.gada, piedzīvojot dažādas izmaiņas, tajā skaitā šogad saistībā ar maksājumu sistēmu pielāgošanu SEPA (Single Euro Payment Area) noteikumiem. Šobrīd portālā rekini.lv ir iespēja ne tikai rēķinus apskatīt un apmaksāt ar interneta bankas starpniecību, bet arī pieteikties uz to regulāru apmaksu no bankas Citadele, DNB bankas, Meridian Trade Bank, Nordea bankas, Norvik Bankas, PrivatBank kontiem, kā arī apskatīt veikto maksājumu vēsturi.
Papildu tam portālā var pieteikties arī automātiskai rēķinu apmaksai no norēķinu kartēm – tādējādi jebkurš VISA, MASTERCARD un American Express kredītkartes un debetkartes īpašnieks neatkarīgi no norēķinu kartes izdevējas bankas un valsts var apmaksāt dažādu uzņēmumu sniegtos pakalpojumus automātiskā režīmā no norēķinu kartes.
Ref:103.000.103.7687