Ogļu tranzīta apstāšanās caur Rīgu neietekmēšot Krievu salas projektu

Ja arī tiktu pārtraukts ogļu tranzīts caur Rīgas ostu, teju 100 miljonu eiro vērtais Krievu salas projekts netiktu apdraudēts, jo tajā varēs uzņemt dažādas kravas, norāda salas nomnieka pēc projekta realizācijas – uzņēmuma Strek – pārstāvis Vladimirs Makarovs.

Viņš skaidroja, ka piestātnes būs multifunkcionālas, lai varētu pārkraut gan ģenerālkravas, gan beramkravas. Projekts neesot realizēts ne Rīgas tirdzniecības ostas, ne kāda cita interesēs, bet gan, lai varētu uzņemt jebkuras kravas, kas varētu ienākt Baltijas jūrā.

Turklāt līdz šim Rīgā nav bijušas dziļūdens piestātnes, bet Krievu salā tādas būs. Tas savukārt nozīmējot, ka šeit varēs uzreiz piekraut pilnus dažāda izmēra kuģus, arī liela izmēra.

Satiksmes ministrijas rīcībā ir neoficiāla informācija par Krievijas plāniem apturēt ogļu kravu tranzītu caur Rīgas ostu, taču oficiāla apstiprinājuma nav.

Krievu salas projekts paredz kravu pārcelšanu no Eksporta ostas un Andrejsalas uz Krievu salu. ES līdzfinansējums ir 77 miljoni eiro. Līdz šī gada beigām jāveic būvniecības darbi, bet līdz 2019.gada 31.martam stividoriem kravas jāpārceļ uz Krievu salu. Osta noslēgusi līgumus par pārcelšanos uz Krievu salu ar Rīgas centrālo termināli (RCT) un Strek.

Ref: 102.000.102.10444

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas