Krievijas plānotie dzelzceļa remontdarbi Latvijas virzienā kravu pārvadājumu apjoma rezultātus pa Latvijas Dzelzceļa (LDz) infrastruktūru neietekmēs, informē uzņēmumā.
LDz viceprezidents tehniskās ekspluatācijas jautājumos Ēriks Šmuksts, otrdien, 18.augustā, tiekoties ar Krievijas dzelzceļa vadītājiem, noskaidrojis, ka Krievijas dzelzceļš plāno veikt remontdarbus posmos Šahovskaja-Sebeža un Sankova-Pitalova.
Vilcienu diennakts caurlaides spēja posmā Šahovskaja-Sebeža tiks samazināta no 15 uz deviņiem vilcienu pāriem, savukārt posmā Sankova-Pitalova – no 12 uz septiņiem vilcienu pāriem. Kā norāda LDz pārstāvji, vilcienu pāri ir vilcienu skaits pa pāriem, kas izbrauc cauri vienam noteiktam iecirknim turp un atpakaļ.
Kravu pārvadājumu apjoma rezultātus pa Latvijas Dzelzceļa infrastruktūru šis samazinājums neietekmēšot, jo jau patlaban posmā Šahovskaja-Sebeža diennaktī kursējošo kravas vilcienu apjoms nepārsniedz septiņus vilcienu pārus, savukārt posmā Sankova-Pitalova pašlaik kursē četri vilcienu pāri, skaidro LDz viceprezidents.
Otrdien uzņēmuma Šmuksts devās uz Maskavu, lai saņemtu detalizētāku informāciju par sliežu remontdarbiem Latvijas virzienā.
6.augustā izskanēja ziņa, ka Krievija veiks Latvijas virziena sliežu remontu un divu mēnešu periodā būs ļoti ierobežota vilcienu plūsma.
Satiksmes ministrijas rīcībā ir neoficiāla informācija, ka Krievija varētu apturēt ogļu kravu tranzītu caur Rīgas ostu, taču oficiāls apstiprinājums tam pagaidām nav saņemts.
7.augustā no uzņēmuma Krievijas dzelzceļš vadības LDz saņēma apstiprinājumu, ka sliežu ceļa remontdarbi Latvijas virzienā notiks, taču kravu kustības ierobežojumi «nebūs milzīgi».
BNN jau vēstīja, ka biedrība Baltijas Asociācija – transports un loģistika (BATL) izteikusi aicinājumu atbildīgajām valsts institūcijām un amatpersonām veikt nepieciešamos priekšdarbus, lai mazinātu transporta un loģistikas nozares atkarību no Krievijas un veicinātu nozares sadarbības iespējas Āzijas virzienā.
«BATL vairākkārt ir norādījusi uz ekonomiskiem un drošības riskiem saistībā ar tik lielu kravu īpatsvaru Krievijas virzienā. Šobrīd Latvijas tranzīta nozare 75% apmērā ir atkarīga no Krievijas – tā ir ļoti spēcīga ekonomiskā atkarība, kā arī būtisks valsts drošības jautājums. Turklāt informācija par iespējamu kravu plūsmas ierobežošanu no Krievijas, ir skaidrs un nepārprotams signāls tam, ka Latvijas tranzīta nozarē ir akūta nepieciešamība diversificēt kravu plūsmu un orientēties uz citiem tirgiem, jaunām iespējām, piemēram strauji augošo Āzijas tirgu. Latvijai šobrīd ir reāla iespēja uzņemties vadošo lomu starpvalstu sadarbības iniciatīvas 16+1 ietvaros. Uzskatu, ka Latvija nedrīkst palaist garām 16+1 sniegtās priekšrocības un mums ir jāizmanto visas iespējas uzņemties vadošo lomu šīs iniciatīvas īstenošanā,» norāda BATL prezidente Inga Antāne.
BATL ir izstrādājusi un Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu koordinācijas padomē ir iesniegusi priekšlikumus sadarbības veicināšanai ar Ķīnu, kas paredz turpmākos soļus un kompleksa piedāvājuma sagatavošanu Ķīnai par sadarbību 16+1 ietvaros, tajā skaitā transporta un loģistikas sekretariāta izveidi un augsta līmeņa konferences organizēšanu Latvijā, uzsver Antāne.
Trešdien, 19.augustā, plānota Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu koordinācijas padomes sēde, kuras darba kārtībā ir iekļauts jautājums par aktivitātēm un BATL priekšlikumiem stratēģiskā sadarbībā ar Ķīnu tirdzniecības un investīciju jomā.
BATL jau vairākkārt ir vērsusi atbildīgo institūciju un amatpersonu uzmanību uz Latvijas transporta un loģistikas nozares izaugsmes iespējām Ķīnas virzienā. Turklāt Latvijai šobrīd ir reāla iespēja uzņemties vadošo lomu un kļūt par līderi transporta un loģistikas jautājumos starp Baltijas valstīm jaunās Ķīnas iniciatīvas 16+1 ietvaros.
Tāpat ziņots, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs Magoni tur aizdomās par liela apmēra kukuļa – pusmiljona eiro – saņemšanu saistībā ar LDz ritošā sastāva servisanesenu daudzmiljonu iepirkumu – četru vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Igaunijas miljonāram Osinovskim piederošā uzņēmuma Skinest. Osinovskis savukārt noliedzis korupciju darījumā par lokomotīvju pārdošanu LDz.
Ref: 102.000.102.10483