Lins Jegelivičs (Linas Jegelevičius) speciāli BNN
Veikalu atvēršanai Lietuvā gatavojas vācu mazumtirdzniecības ķēde Lidl, kas pazīstama ar visai agresīvu piegājienu zemcenu pārtikas preču tirgum. Maxima un Iki pārstāvji prognozē, ka konkurence tirgus segmentā kļūs vēl saspringtāka, no kā ieguvēji būs pircēji, kuri meklē lētākas preces.
Kaut arī Lidl Lietuva pirms veikalu atvēršanas konsekventi atturas no komentāriem par savu darbību, Lietuvas prese vēsta, ka uzņēmums ir uzcēlis loģistikas centru Kauņas rajonā, turpina būvēt pa veikalam Klaipēdas un Alītas pilsētā. Viļņā savukārt gaidāmi vismaz seši ir vācu zemcenu mazumtirgotāja ķēdes veikali.
Maxima gatava konkurences cīņai
Lai arī Lietuvā ir viens no visaugstākajiem lielveikalu īpatsvariem Eiropas Savienībā, arī Lidl spēs izcīnīt savu vietu zem saules, uzskata veikalu ķēdes Iki ģenerāldirekotrs Gerards Rogs (Gerardas Rogas).
«Mums pašiem būs jākļūst vēl pievilcīgākiem pircēju acīs, cenšoties apmierināt un pārsniegt klientu vēlmes,» vērtē Rogs.
Tikmēr Lietuvas lielākā pārtikas mazumtirgotāja Maxima LT ģenerāldirektors Židrūns Valkeris (Žydrūnas Valkeris) norāda: «Kad vien Lidl ienāks, Maxima būs gatava sācensībai».
«Līdz ar Lidl ienākšanu centīsimies saglabāt konkurētspēju,» pauž Valkeris un atsakās izteikt pieņēmumus, cik lielu tirgus daļu vācu sāncenši spēs iegūt.
Par to, ko sagaidīt no Lidl, BNN lūdza izteikties arī vairākiem pārtikas tirgus analītiķiem, kuri paredz, ka jaunienācējs iemantos salīdzinoši nelielu tirgus daļu un galvenokārt paļausies uz precēm, kuras pieejamas tikai Lidl tīklā.
Tirgus pētījumu uzņēmuma Nielsen Lietuva analītiķis Artūrs Urbanovičs (Artūras Urbonavičius) vērtē: «Protams, tur vajadzētu būt vairākiem jauniem zīmoliem, salīdzinot ar Lidl lielveikaliem citviet, taču prognozēju, ka viņu sortiments nebūs tik plašs kā citās pārtikas ķēdēs».
Ref: 111.111.103.2822