«Ja līdz šim priecājāmies par saviem sasniegumiem finansējuma piesaistē un balvu kā labākajai inovācijai un robotam pasaules lielākajā tehnoloģiju un inovāciju izstādē CES 2015 (Consumer Electronics Show) Lasvegasā, ASV, tad tagad varam teikt – mūsu lielākais sasniegums, kas stāv pāri visam, ir produkts, kas gatavs masveida ražošanai,» norāda uzņēmuma Airdog dibinātājs un vadītājs Edgars Rozentāls.
Nupat klientu rokās nodoti pirmie izstrādātie bezpilota lidaparāti AirDog. Ceļš divu gadu garumā, kas no idejas AirDog aizvedis līdz gatavam produktam, ir unikāls sasniegums. «Esam radījuši pilnīgi jaunu nišu, kurā nav analogu produktu,» norāda Rozentāls. Salīdzinot ar citiem lidojošajiem droniem, kas ir manuāli vadāmi, AirDog izstrādāts, lai tas varētu autonomi sekot sportistam, kurš var pats sevi filmēt. «Tā kā tirgū nav šādas kameras ar automātisku vadības sistēmu, mūsu klientiem nav arī priekšstata un ekspektāciju, kā tādai vajadzētu strādāt. Ļoti ceram, ka būsim uzminējuši viņu vajadzības un attaisnojuši cerības,» teic uzņēmējs.
Atsauksmes no pirmajiem produkta lietotājiem, kuri jau saņēmuši AirDog savā rīcībā, ir pozitīvas. «Lielākoties dzirdam uzslavas par vieglu un intuitīvu lietojamību, kā arī pārdomātu funkcionalitāti,» stāsta Rozentāls. «Lielāko pārsteigumu gan visiem mūsu klientiem rada savādā sajūta, kad viņiem seko šāds robots ar mākslīgo intelektu, kuru neviens nevada. AirDog unikalitāte ir tā, ka robots pats zina, kas viņam jādara, un klientiem ir ļoti ierobežotas manuālo funkciju iespējas.»
Kopējās investīcijas produkta izstrādē šobrīd sasniegušas aptuveni 3,5 miljonus eiro. Investīcijas piesaistītas gan pūļa finansēšanas vietnē Kickstarter, gan strādājot ar riska kapitālu.
«Mūsu primārais mērķa tirgus ir ASV, taču arī vairākās Eiropas valstīs mums ir ievērojams skaits klientu,» atzīst uzņēmuma vadītājs. «Tāpat noteikti strādāsim Austrālijas un Jaunzēlandes virzienā, kur arī ir ļoti populāri aktīvie sporta veidi.»
Interesi izrādījuši jau vairāk nekā 400 tirgotāji no 60 dažādām valstīm. Šobrīd ceļu pie klientiem uzsākusi pirmā saražotā AirDog partija, taču līdz gada beigām uzņēmums plāno piegādāt vairāk nekā 1 100 produktus, kuri iegādāti iepriekšpārdošanā Kickstarter, gan tos, kuri pārdoti pēc šīs kampaņas.
«Nākamajam darba cēlienam mums ir ļoti daudz izaicinājumu, jo esam pārgājuši no produkta izstrādes posma uz tā ieviešanu tirgū. Pirmkārt, strādāsim pie nākamā raunda investīciju piesaistē. Tāpat mums priekšā stāv milzīgs jauns darba lauks – mārketings un tirdzniecība, jo jānostiprina pozīcijas tirgū un jāiekaro vieta veikalu plauktos, kas nav viegls uzdevums,» atzīst Rozentāls. «Taču arī darbs pie produktu izstrādes neapstāsies – vēlamies nākotnē piedāvāt klientiem AirDog versiju II.»
Kā vienu no galvenajiem soļiem uzņēmuma attīstībā Rozentāls min komandas palielināšanu: «Šobrīd uzņēmumā strādājam 25 darbinieki, taču, lai veiksmīgi varētu attīstīties, komanda krietni jāpalielina, tāpēc aktīvi meklējam augsti kvalificētus programmētājus un inženierus, kā arī ražošanas procesa speciālistus, kurus aizrautu mūsu idejas un kuri būtu gatavi iesaistīties darbā ar AirDog. Mūsu komandas darbs nav tipiska programmētāju ikdiena pie datora – kopīgi testējam produktus, strādājam pie to pilnveidošanas dažādās pasaules valstīs. Piemēram, nesen bijām Alpos, kur veicām kārtējos produkta testus.»
Ref: 102.000.102.10964
Kas notiek, ja gaisa suns tiek izmantots masu sacensību laikā – tas ir, ka viņu izmanto simtiem dalībnieku. Piem., Nike Run vai velo maratons, vai slēpošanas uz kalna. Un vēl, ja ražo Ventspilī, tad kāpēc cena EUR ir lielāka, nekā USD – pēc šodienas ECB kursa sanāk 1930,-USD. Sanāk, ka USA var nopirkt lētāk kaut gan cik tālu tas ir jāsūta. Kā vienmēr, ražo pie mums, bet citur daudzu tūkstošu km attālumā maksā lētāk. Nemaz nejūtos apkrāpts, nu nemaz.