Visi kritiskie jautājumi par nacionālo aviokompāniju – tostarp par naudas plūsmu, investora piesaistes procesu – no valdes un padomes ir nonākuši ministra redzes lokā, tā bijušā satiksmes ministra Anrija Matīsa padomnieks Kaspars Brikšens atbild uz Matīsa pārmetumiem.
Jo vairāk – Brikšens aizvien nav izpratis, kāpēc ministrs novilcinājis vai nemaz nav virzījis izskatīšanai valdībā vairākus jautājumus, kuru īstenošanas rezultātā airBaltic nebūtu tādā situācijā, kādā tā ir patlaban, raksta portāls db.lv.
Viens no tiem bijis aeroholdinga izveide. Proti, Satiksmes ministrijas veidota darba grupa izvērtēja iespējas apvienot vienā holdingā airBaltic, Starptautisko lidostu , kā arī, iespējams, valsts AS Latvijas gaisa satiksme.
Pēc Briškena teiktā, runa gan bijusi tikai par aviokompānijas un lidostas sadarbības uzlabošanu, lidostas infrastruktūrai paliekot neprivatizējamam stratēģiskas nozīmes aktīvam. Aeroholdinga gadījumā valsts saglabātu kapitāla īpašumtiesības 99% apmērā līdz nopietna stratēģiskā investora atrašanai, bet līdz tam varētu tikt arī rasts pieņemams risinājums jaunas flotes finansēšanai.
Viņš arī atzīst, ka šobrīd visiem piedāvātajiem līdzekļu piesaistes risinājumiem ir būtiski trūkumi. Briškena prāt, būtu arī uzdodams jautājums par to, ko tad konkrēti pats ministrs savā augstajā stāvoklī ārvalstu vizīšu un citu tikšanos laikā ir izdarījis stratēģiskā investora piesaistē.
Ref:103.000.103.9070