Apdrošinātājiem 50% iesniegumu saistīti ar aizkavētiem avioreisiem un pazaudētu bagāžu

Ja pirms gadu mijas apdrošinātājiem vairākums zvanu bija saistīti ar klientu konsultēšanu par rīcību atcelto avioreisu dēļ un iespējām turpināt ceļu vai atgriezties mājās, šobrīd cilvēki saskaras ar bagāžas kavēšanos un pazaudēšanu.

Pašlaik aptuveni 50% saņemto atlīdzību pieteikumu ir saistīti ar atceltajiem un aizkavētajiem reisiem gada nogalē, kā arī nozaudēto vai aizkavēto bagāžu – klienti nav varējuši atgriezties mājās no Beļģijas un Lielbritānijas, citi nav varējuši turpināt iesākto ceļojumu uz Dominikānas republiku, Spāniju, Japānu un citiem galamērķiem. Savukārt pārējie ir saistīti ar ārstēšanās izdevumiem, kas klientiem radušies ceļojumu laikā – vīrusu infekcijām, gremošanas sistēmas problēmām un steidzamu nepieciešamību labot zobus, biznesa ziņu portālu BNN informē If Apdrošināšana Atlīdzību centra vadītāja Iluta Šķipsna.

Kāds klients, kurš decembra nogalē, atgriežoties Latvijā caur Tegel lidostu Vācijā, reisu kavēšanās dēļ palika bez bagāžas, stāstīja, ka Tegel lidostas darbinieki viņu informējuši, ka pašlaik lidostā ir uzkrāti vairāk nekā trīs tūkstoši aizkavētu un nozaudētu bagāžas vienību, kuras izveidojušās ārkārtas situācijas dēļ. Lielās noslodzes dēļ tās nav izdevies sašķirot un nogādāt pasažieriem. Tā kā Tegel lidosta nebūt nav lielākā lidosta Eiropā, varam tikai minēt, cik daudz aizkavētu un nozaudētu bagāžas vienību ir tādās lidostās kā Frakfurte, Hītrova vai Getvika, norāda I. Šķipsna.

Viņa informē, ka apdrošināšanas sabiedrība atlīdzina izdevumus, ja apdrošinātajam ceļojuma laikā ārzemēs ir aizkavējusies, sabojāta vai nozaudēta bagāža, personiskas mantas, kas ir reģistrētas un atrodas transporta pakalpojuma sniedzēja pārziņā. Atlīdzības apmērs ir atkarīgs no izvēlētā klienta izvēlētā limita un tas var būt 500 un vairāk eiro. Zaudējumu vai bojājumu vērtība tiek aprēķināta un personisko mantu vērtība tiek noteikta, pamatojoties uz cenu līmeni bojājumu iestāšanās brīdi.

Saņemot lidostā sabojātu bagāžu, vienmēr jāatceras, ka par reģistrētas bagāžas bojājumiem sūdzība aviokompānijai jāiesniedz ne vēlāk kā septiņu dienu laikā pēc bagāžas saņemšanas. Bagāžas aizkavēšanās gadījumā sūdzība jāsagatavo ne vēlāk kā 21 dienu pēc dienas, kad bagāža nodota pasažiera rīcībā. Savukārt par nozaudētu reģistrēta bagāža uzskatāma, ja tā nav pienākusi 21 dienas laikā pēc paredzētās pienākšanas dienas.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas