Satiksmes ministrs Uldis Augulis ceturtdien, 18.februārī, tiksies ar Ķīnas Tautas Republikas Nacionālās attīstības un reformu komisijas vicepriekšsēdētāju Ning Jizhe, lai pārrunātu iespējamo sadarbību transporta jomā, kā arī investīciju iespējas Latvijas transporta infrastruktūras projektos.
Tikšanās laikā Satiksmes ministrijā tiks prezentēta Latvijas transporta nozare, kā arī tiks sniegtas nozares vadošo uzņēmumu prezentācijas.
Augsta līmeņa delegācijas sastāvā ir pārstāvji no Ķīnas Tautas Republikas Nacionālās attīstības un reformu komisijas, Transporta ministrijas, Ārlietu ministrijas, kā arī vairāku transporta un loģistikas nozares uzņēmumu pārstāvji, informē Satiksmes ministrija.
Ķīnas delegācija trešdien, 17.februārī viesojās Rīgas Brīvostā, lai pārrunātu sadarbības iespējas konteineru pārvadājumu jomā, kā arī iepazīties ar Krievu salas projekta attīstības gaitu.
BNN jau vēstīja, ka Pekinā 2.februārī norisinājusies Ķīnas un Centrālās un Austrumu Eiropas valstu sadarbības formāta 16+1 pārstāvju tikšanās, lai pārrunātu veicamos darbus un sadarbības projektus dažādās nozarēs, tai skaitā tādās jomās kā tirdzniecības un investīciju veicināšana, transports un loģistika, infrastruktūras attīstība, izglītība, kultūra un tūrisms.
Latvijas vēstniecības Ķīnā pagaidu pilnvarotā lietvede Inese Liepiņa informējusi partnerus par paveikto, gatavojoties Ķīnas un Centrālās un Austrumu Eiropas sadarbības iniciatīvas valstu valdību vadītāju samitam, kas šogad notiks Rīgā.
Līdz ar samitu Latvija rīkos vēl vairākus nozīmīgus 16+1 formāta pasākumus – pirmo transporta ministru sanāksmi, domnīcu konferenci un biznesa forumu. Rīgā atklās arī 16+1 Transporta un loģistikas koordinācijas sekretariātu. Liepiņa uzsvēra Latvijas interesi attīstīt sadarbību ar Ķīnu un citām formāta valstīm investīciju piesaistē, izglītības, kultūras un tūrisma sakaru veicināšanā, informē Ārlietu ministrija.
Atbilstoši 2015.gada 24.novembra 16+1 formāta valstu valdību vadītāju Sudžou samita lēmumam koordinācijas sanāksmes notiek reizi ceturksnī. Sanāksmē piedalās Ķīnas valdības ministrijas un aģentūras, kā arī visu provinču un lielo pilsētu pārstāvji, Centrālās un Austrumu Eiropas valstis ir pārstāvētas vēstnieku līmenī.
Ķīnas un Centrālās un Austrumu Eiropas valstu sadarbības formātu jeb 16+1 veido Ķīna un 16 valstis: Albānija, bijusī Dienvidslāvijas Republika Maķedonija, Bosnija un Hercegovina, Bulgārija, Čehija, Horvātija, Igaunija, Latvija, Lietuva, Melnkalne, Polija, Rumānija, Serbija, Slovākija, Slovēnija, Ungārija.
Jau ziņots, ka biedrība Baltijas Asociācija – transports un loģistika (BATL) vairākkārt ir vērsusi atbildīgo institūciju un amatpersonu uzmanību uz Latvijas transporta un loģistikas nozares izaugsmes iespējām Ķīnas virzienā, uzsverot, ka Latvijai ir jāuzņemas vadošā loma un jākļūst par līderi transporta un loģistikas jautājumos starp Baltijas valstīm jaunās Ķīnas iniciatīvas 16+1 ietvaros.
«Esmu patiesi gandarīta, ka Latvijas delegācijai Ķīnā ir izdevies panākt vienošanos par Latvijas vadošo lomu starpvalstu sadarbības iniciatīvas 16+1 īstenošanā. Uzskatu, ka Latvijai ir maksimāli jāizmanto visas 16+1 sniegtās priekšrocības. Līdz ar to šobrīd premjerministrei un atbildīgajām institūcijām kopā ar nozari ir jāvelta visi spēki, lai uzsāktu darbu pie piedāvājuma koncepta izstrādes sadarbībai ar Ķīnu un sekmīgi sagatavotos 16+1 valstu līderu forumam nākamā gada pavasarī Rīgā. Vitāli svarīgi ir arī atrast kompetentu, profesionālu un darbspējīgu nozares ministru, kas nekavējoties būtu spējīgs pārstāvēt nozares intereses un risināt gan iekšēji nozarei būtiskus jautājumus, kā piemēram, dzelzceļa infrastruktūras tarifu izlīdzināšanas jautājumu, gan arī dibināt pozitīvu ilgtermiņa sadarbību Ķīnas un Austrumāzijas virzienā. Šobrīd Ķīna mums ir iedevusi «mazo pirkstiņu», mums – Latvijai ir jābūt tik gudriem un saprātīgiem, lai spētu paņemt visas tās iespējas, ko mums var sniegt šī iniciatīva!» iepriekš izteikusies BATL prezidente Inga Antāne.
Ref: 102.000.102.11919