Swedbank: Vienotais digitālais tirgus Eiropā būs izaicinājums biznesam

Pērn Briselē tika parakstīta vienošanās par Vienota digitāla tirgus stratēģiju, kas tuvāko divu gadu laiku būtiski ietekmēs kā informācijas un komunikācijas nozares uzņēmumus, tā arī ikvienu no mums. Swedbank apkopotie dati liecina, ka tā nesīs gan jaunus izaicinājumus, gan arī sniegs vairākas priekšrocības, kā rezultātā tiks veicinātas transformācijas Latvijas ekonomikas un uzņēmējdarbības attīstībā.

Prognozējams, ka īpaši telekomunikāciju jomas uzņēmumiem (tostarp Latvijas uzņēmumiem) šis būs izaicinājumu laiks. Vienota ES tirgus konkurences apstākļos uzņēmējiem būs jākļūst radošākiem jaunu un efektīvāku risinājumu ieviešanā, lai stabilizētu uzņēmuma vietu ES tirgū un nodrošinātu stabilu uzņēmuma spēju pelnīt.

Viena no vienošanās prasībām paredz, ka līdz 2017.gada 15.jūnijam ES ietvaros jāatceļ viesabonēšanas (roaming) maksa, pārejas periodā nodrošinot samazinātas viesabonēšanas likmes ES valstīos. Tas nozīmē, ka ES ietvaros zvanot no mobilā telefona uz citām ES valstīm zvanu cena būs vienāda ar zvanu cenu konkrētajā ES valstī. Līdz ar to telekomunikāciju jomas uzņēmējiem papildus jāplāno investīcijas uzņēmuma infrastruktūrā, tehniskajos risinājumos un inovācijās. Taču ieviestās izmaiņas arī būtiski uzlabos preču un digitālo pakalpojumu plūsmu, kas visdrīzāk ievērojami transformēs un paplašinās internetā strādājošo komersantu potenciālos norieta tirgu un sniegs patērētājiem priekšrocības izvēlēties labākos piedāvājumus.

Tāpat ikvienam uzņēmumam būs jārēķinās ar pieaugošām IT darbinieku izmaksām, jo tendences liecina, ka nākotnē IT darbinieku deficīts varētu pieaugt. Tas nozīmē, ka arī Latvijas uzņēmumiem visdrīzāk būs jāpārskata atalgojuma politika IT speciālistu motivēšanai, kā arī, iespējams, būs nepieciešams raudzīties uz darba spēka piesaisti no ārzemēm.

Swedbank korporatīvo klientu attiecību vadītāja Olga Stimbāne uzsver: «Gudri izmantojot Vienota digitāla tirgus stratēģijas koncepciju, Latvijai ir potenciāls piesaistīt ārvalstu investīcijas, radīt jaunas darba vietas un stiprināt Latvijas kopējo ekonomiku. Varam būt droši, ka informācijas tehnoloģiju un komunikāciju nozares apgrozījums turpinās augt gan Latvijā, gan Baltijā. Galvenie izaugsmes dzinēji būs jauno tehnoloģiju ieviešana, digitālie pakalpojumi, datu pārraide un uzglabāšana (mākoņpakalpojumi), jauno digitālo platformu un risinājumu attīstība.»

Ref: 102.000.102.12128

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas