Magonis: nākotnē jāattīsta gan ātrgaitas vilciena, gan Rail Baltic projekts

Uģis Magonis

Pagājušais gads kopumā bijis sliktāks nekā 2009. gads gan apgrozījuma, gan kravu pārvadājumu apjomu ziņā, bet ja skatās no tā skatpunkta, kādi bija mūsu plāni, tas bijis veiksmīgs. Plānotie apjomi tika sasniegti, jo mēs jau bijām paredzējuši kravu apjoma kritumu, norāda Latvijas Dzelzceļa vadītājs Uģis Magonis.

Kravu apjoma kritums saistīts ar Krievijas – Baltkrievijas konfliktu – kad krievi viņiem nedod naftu, ko pārstrādāt, baltkrieviem nav arī ko pārvadāt, tāpat arī krievi vairāk izmantojuši citas ostas, LNT raidījumam 900 sekundes sacījis Magonis, piebilstot, ka Latvija nav zaudējusi savas pozīcijas kā tranzītvalsts.

Mēs esam ļoti sekmīga valsts – pērn strādājām stabili ar minimālu kritumu, uzsvēris Magonis.

Vaicāts par prognozēm attiecībā uz šo gadu, viņš atzina, ka peļņas rādītājs nav galvenais. Galvenais ir nodrošināt stabilu biznesu tranzītam, nedzenamies pēc peļņas. Darīsim visu, lai noturētu rādītājus pagājušā gada līmenī – tas gan būs sarežģīti, jo ir indikācijas, ka ogļu krava būs mazāka, un nevar zināt arī, vai baltkrievi saņems naftu no Krievijas, tā Magonis.

Turpretī, runājot par pasažieru pārvadājumiem, Latvijas Dzelzceļa vadītājs uzsvēris, ka nākotnē reāli varianti ir gan ātrgaitas vilciens, gan Rail Baltic. Drīzāk reāli ir abi divi varianti, nekā tikai viens no diviem. Ātrgaitas vilcienam jābūt ar augstāku kvalitāti, lai var pārvietoties ar lielāku ātrumu – kā atsevišķs projekts tas ir dārgs un nav tik daudz ekonomisks, cik politisks. Tas vairāk vērsts uz to, lai mums tāds projekts vispār būtu, spriež Magonis.

Viņaprāt, ar ātrvilcienu Latvija tiktu nopietni iezīmēta Eiropas – Krievijas ceļā. Abi projekti ir līdzvērtīgi, tādēļ ir jāattīsta.

Jātiek skaidrībā, kā tas tiks realizēts, arī mums ir vairāki varianti, kā šo projektu attīstīt. Mums pašiem jātiek skaidrībā, kas mums ir izdevīgi, jānoskaidro, kā Krievija redz šo projektu, un kopā ar Krieviju jādodas pie Eiropas pēc nepieciešamās naudas. Es domāju, tā ir ieinteresēta šāda koridora veidošanā un mūs atbalstīs, tā Magonis.

Saistītie raksti

2 KOMENTĀRI

  1. tas jau būtu forši, ja mums būtu iespēja ar vilcienu aizbraukt uz vairākiem galamērķiem Eiropā, taču, man šķiet, tas ir tāls sapnis

  2. manuprāt, plāni pārspēj realitāti. būtu jauki arī līdz tai pašai siguldai aizbraukt ar “ne tik smirdīgu” vilcienu.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas