Swedbank AS ir noslēgusi līgumu ar VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) par divu ilgtermiņa kredītu piešķiršanu uz desmit un 15 gadiem ar kopējo summu 32,26 miljoni eiro lokomotīvju modernizācijas finansēšanai.
Lai veiktu sava maģistrālā dīzeļlokomotīvju parka atjaunošanu un samazinātu dīzeļlokomotīvju 2M62U remontu izmaksas, LDz meitassabiedrība SIA LDz ritošā sastāva serviss līdz 2019.gada februārim plāno modernizēt 14 šāda tipa dīzeļlokomotīves. «Šis ir lielākais līdz šim veiktais mūsu lokomotīvju parka modernizācijas projekts, kura mērķis uzlabot lokomotīvju efektivitāti. Tas ir ļoti nozīmīgs ieguldījums Latvijas dzelzceļa konkurētspējas stiprināšanā,» komentē LDz viceprezidents Aivars Strakšas.
Pirmās lokomotīves tika modernizētas par pašu līdzekļiem, taču, lai turpinātu šo projektu, LDz nolēma izsludināt publisku iepirkumu par ilgtermiņa aizdevuma saņemšanu modernizācijas finansēšanai.
LDz ritošā sastāva serviss jau veicis daļēju manevru lokomotīvju parka modernizāciju, kas sevi ir attaisnojusi, jo modernizācijas izmaksas ir aptuveni uz pusi mazākas nekā jaunu lokomotīvju iegāde. Turklāt maģistrālo lokomotīvju 2M62U modernizācija ļaus būtiski palielināt vilces jaudu, pārvadāt smagākus vilciena sastāvus, samazināt remontu un tehnisko apkopju skaitu, kā arī iegūt modernas, videi draudzīgas lokomotīves. Šobrīd jau pabeigts pirmās lokomotīves remonts un modernizācija un tiek veikti regulēšanas un iestatīšanas darbi, kam drīzumā sekos sertifikācijas procedūra.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitas sabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDZ CARGO, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDZ infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDZ ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDZ apsardze.
Ref: 102.000.102.12594
Ja nebūtu Vientuļu muitas punkta par 12 miljoniem, nesaprotama VID ēkas uzbūvēšana uz privātās zemes un nemitīga nesaprotama nodokļu maksātāju naudas “īzņemšana”, kā šjā projektā, tad jau naudas pietiktu!