BATL: Pārdomātas tranzīta politikas trūkuma dēļ Latvija zaudē miljoniem vērtas kravas

 

«Latvijas vadošajām lielajām ostām ir ārkārtīgi daudz priekšrocību starptautiskās konkurētspējas stiprināšanai, lai tās atgūtu un nostiprinātu vadošās pozīcijas uz globālās tranzīta kartes.» Tā uzrunā Starptautiskās transporta un loģistikas nozares konferences TRANSBATICA 2016 ietvaros sacīja biedrības Baltijas Asociācija – transports un loģistika (BATL) prezidente Inga Antāne.

Uzverot tādas Latvijas ostu priekšrocības kā Latvijas ostu kopējā tranzīta koridora kapacitāte un konkurētspējīgas izmaksas, pakalpojumu kvalitāte un tehnoloģiju nodrošinājums, BATL prezidente norādīja uz nepieciešamību izstrādāt vienotu Latvijas tranzīta politiku ar skaidru redzējumu par nozares attīstību ilgtermiņā, kas veicinātu Latvijas ostu starptautisko attīstību un sakārtotu nozares iekšējos jautājumus.

«Ņemot vērā tendences transporta un loģistikas nozarē, ko ietekmē ģeopolitiskās izmaiņas pasaulē un jaunu tranzīta ceļu attīstība, Latvijai ir nepieciešams izstrādāt pārdomātu ilgtermiņa tranzīta politiku, lai nostiprinātu savas pozīcijas uz globālās transporta un loģistikas kartes,» saka Antāne.

Viņa atzīmē, ka pārdomātas ilgtermiņa tranzīta politikas trūkuma dēļ, Latvija šobrīd zaudē miljoniem vērtas kravas, kas tiek novirzītas citām ostām, piemēram, Klaipēdas ostu.

Tāpat esot arī jāņem vērā, ka Krievija strauji attīsta savas reģionālās ostas, kā rezultātā kravu apjoms Baltijas reģionā sarūk.

«Šī gada pirmajos mēnešos Latvijā kravu apjoma kritums jau pārsniedz 20%, tiek prognozēts vēl lielāks kravu apjoma kritums līdz pat 30%. Līdz ar to steidzami ir jāveicina kravu apjoma palielināšana – apgūstot jaunus tirgus, diversificējot kravu plūsmu un attīstot jaunus kravu segmentus, kā arī īstenojot jaunus, kvalitatīvus multimodālus projektus, piemēram, Ķīnas un Āzijas virzienā. Latvijai ir ievērojama nacionālā bagātība, resurss – Latvijas ostas, kuras diemžēl netiek mērķtiecīgi izmantotas, lai veicinātu Latvijas kopējo labklājību,» tā Antāne.

Piektdien, 3.jūnijā, konferences TRANSBALTICA 2016 ietvaros, dalībnieki apmeklē Ventspils ostu, kas ir viena no vadošajām Eiropas Savienības (ES) dziļūdens ostām Baltijas jūras austrumu piekrastē, kas visa gada garumā var apkalpot lielākos Baltijas jūrā ienākošos kuģus.

«Ventspils ostā strādājošie uzņēmumi var nodrošināt daudzveidīgus loģistikas risinājumus un izdevīgu transporta savienojumu ātrai un kvalitatīvai pārvadājumu apkalpošanai. Mūsu priekšrocības ir izdevīgi sadarbības nosacījumi, pielāgota ražošanas infrastruktūra un stratēģisko resursu nodrošinājums, kas mūs padara ērti sasniedzamus ES, NVS un Centrālās Āzijas virzienā. Ventspils osta nākotnē var kļūt par vadošo savienojuma punktu starp Āziju un Skandināviju,» norāda BATL prezidente.

2015. gadā BALT biedru uzņēmumu kravu apjoms veidoja vairāk kā 10 miljonus tonnu, kas ir 44% no kopējā Ventspils brīvostas kravu apgrozījuma, t.sk. beramkravas sastāda 95% no kopējā beramkravu apgrozījuma Ventspils brīvostā. Savukārt pārkraušanas jauda ir vairāk kā 28 miljoni tonnu gadā, kas sastāda 65% no visu Ventspils ostu terminālu pārkraušanas jaudām. Dzelzceļa pārvadātājs AS Baltijas ekspresis pārvadājis vairāk kā 2 miljonus tonnu, kas ir 4% no visiem kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu caur Latvijas ostām 2014.gadā.

Biedrība Baltijas Asociācija – transports un loģistika pārstāv Ventspils brīvostā strādājošus un Latvijas tranzīta un loģistikas nozarei nozīmīgus uzņēmumus – AS Ventbunkers, AS Ventspils Tirdzniecības Osta, AS Kālija Parks, AS Latvijas Naftas Tranzīts, SIA Noord Natie Ventpils Terminals, AS PKL Flote, SIA Ostas Flote, SIA Mineral-Trans-Serviss, AS Baltic Coal Terminal, SIA Seastar un AS Baltijas Ekspresis.

Ref:103.000.103.10072

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas