Swedbank Latvija peļņa šā gada pirmajos sešos mēnešos ir 52 miljoni eiro, kas ir par 9% mazāk, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, ko ietekmējusi iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošana mazākos apjomos.
«Latvijas ekonomika turpina augt, un tas atspoguļojas arī kreditēšanas stabilā pieaugumā. Izaugsmes galvenais virzītājspēks ir mājsaimniecības – privātpersonām no jauna izsniegtais finansējums audzis pat par 27%. Arī uzņēmumu kreditēšana stabili aug, tomēr to bremzē gan ēnu ekonomikas īpatsvars un Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu pieejamības apsīkums, gan vispārēja piesardzība, kuru šobrīd pastiprina Brexit referenduma iznākums. Vienlaikus aizvadītajā ceturksnī Swedbank turpināja nodrošināt klientiem labāko, ko sniedz mūsdienu tehnoloģijas – piemēram, esam uzsākuši masveidīgu Latvijas pāreju uz tādām maksājumu kartēm, kuras papildinātas ar bezkontakta tehnoloģiju, padarot norēķinus veikalā būtiski ātrākus un ērtākus, vienlaikus saglabājot bankas augstos drošības standartus,» saka Swedbank vadītājs Latvijā Māris Mančinskis.
Kredītportfelis, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, ir audzis par 5% – uzņēmumu kredītportfelis par 6%, savukārt aizdevumi privātpersonām par 4%, ko sekmēja arī no Danske Bank pārņemtais privātpersonu kredītportfelis. Swedbank Latvija kreditēšanas tirgus daļa šā gada 31.maijā bija 21%.
Kopš 2015.gada 30.jūnija, noguldījumu apjoms ir audzis par 15%. Swedbank Latvija depozītu tirgus daļa 2016.gada 31.maijā bija 20%. Savukārt kredītu attiecība pret depozītiem bija 80% (87% – 2015. gada 30.jūnijā).
Kredītu kvalitāte ir saglabājusies nemainīga. Swedbank Latvija veica iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošanu divu miljonu eiro apjomā, salīdzinoši ar 11 miljoniem eiro šajā pašā laika periodā pērn.
Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, tīrie procentu ienākumi ir auguši par 1%, ko ietekmējis kredītportfeļa pieaugums.
Salīdzinot ar 2015.gada 1.pusgadu tīrie komisiju ienākumi pieauguši par 2%. Augstāka klientu aktivitāte palielināja ieņēmumus no karšu un maksājumu darījumiem. Pateicoties pastāvīgam klientu aktivitātes kāpumam, karšu pirkumu skaits, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, ir audzis par 15%. Tajā pašā laikā tīros komisijas naudas ienākumus negatīvi ietekmēja noteiktie karšu izdevēju starpbanku komisijas maksas ierobežojumi.
Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, kopējie izdevumi ir auguši par 3%. Telpu nomas un uzturēšanas izmaksas bija zemākas nekā iepriekš, savukārt auguši ar personālu saistīti izdevumi.
Ref: 102.000.102.13175
aiz to,ka banka izpauž 3rešajai personai par klientu naudu noguldijumu,domāju saruks vēlvairak
tāpēc viņi zvanās un piedāvā visādas zelta kartes.