Philips Electronics pie neveiksmīgajiem ceturkšņa peļņas rādītājiem vaino televīzijas iekārtu pārdošanu un norāda, ka rietumu patērētāji vairs nevēlas šogad tērēt, tāpēc steidzami ir jāpārorientējas uz jauniem tirgiem, raksta Reuters.
Holandiešu uzņēmuma akcijas pēc pēdējā ceturkšņa rezultātu paziņošanas kopumā kritušās par vairāk nekā 6%, vienai akcijai sasniedzot 23,15 eiro.
Uzņēmuma tīrā peļņa sasniedz 465 miljonus eiro (327 miljoni latu), kas ir ievērojami mazāk nekā tika prognozēts, proti, 532 miljoni eiro.
«Philips rezultāti likuši vilties galvenokārt tāpēc, ka tie ļoti atšķiras no prognozēm,» uzskata ING analītiķis Sjords Ummels (Sjoerd Ummel).
«Tika novērots divus gadus ilgs periods, kurā patērētāju noskaņojums bija stabils. Acīmredzot ar to vairs nepietika,» tā Ummels.
Philips sacenšas ar General Electric un Siemens, kas savus datus paziņos, otrdien, 25. janvārī.