Jūlijā pircēji arvien vairāk iegādājās produktus, ko tradicionāli izmanto konservēšanai, piemēram, cukuru (+80% noieta pieaugums), sāli (+36%), eļļas (+30), etiķi (+68%), ka arī garšvielas (+19%), liecina mazumtirgotāja Elvi pārdošanas dati.
Uzņēmuma komercdirektore Laila Vārtukapteine vienlaikus norāda, ka pieprasījums pēc rūpnieciski konservētajiem dārzeņiem, savukārt, kļūst zemāks. Izteikti vairāk iegādājas arī mājsaimniecības piederumus (+69%) un virtuves piederumus (+77%).
Nākamā iepirkšanās tendence, kas saglabājas jau kopš vasaras sākuma, ir sausās brokastis bērniem – sākoties skolas brīvlaikam, bērni vairāk un vairāk ēd brokastis mājās. Stabils ir pieprasījuma pieaugums pēc sausajām brokastīm (+20%), musli (+32%) un kukurūzas nūjiņām (+91%). Analizējot pārdošanas datus, var secināt – ģimenes laicīgi gatavojas arī skolas gaitām, jo pieaug pieprasījums pēc kancelejas precēm (+38%) un datorprecēm (+25%), ka arī bērnu apģērbiem (+451%). “Vēl lielāks pieprasījums pēc skolas precēm tiks novērots, tuvojoties mācību gada sākumam – neliela pircēju daļa iegādājas mācībām nepieciešamo laicīgi, taču vairākums atliek iepirkšanos uz pēdējo brīdi,” komentē Vārtukapteine.
Jāatzīmē, ka arī mainīgais vasaras laiks atspoguļojas pārdošanas datos. Strauji kritās pieprasījums pēc sauļošanās līdzekļiem (-67%) un pieauga pieprasījums pēc karstajiem dzērieniem, piemēram, līdzi ņemamās kafijas (+26%), kas nav raksturīgi karstajiem laika apstākļiem.