Šogad no Skandināvijas Latvijā ievestajiem auto nodzēsti 78,3 miljoni kilometru

Šā gada deviņos mēnešos Latvijā no Skandināvijas ievests vesels lērums «mazlietotu» automašīnu, kurām oriģinālais nobraukums sniedzas krietni pāri 500 000 kilometru atzīmei.

Ja no Vācijas un tai blakus esošajām valstīm katru mēnesi Latvijā tiek ievestas vairāk nekā 4 000 lietotu automašīnu, tad no Skandināvijas šis skaits ir ievērojami mazāks – ap 111 automobiļiem mēnesī. Taču ievestie eksemplāri sit pušu daudzus līdz šim redzētos gadījumus. Laika periodā no šā gada 1.janvāra līdz 30.septembrim, no Skandināvijas Latvijā ir ievesti nedaudz vairāk par 1 000 spēkratiem. Nekas īpašs, ja vien neskaita to, ka 64% ievesto automašīnu no odometriem ir pazuduši 78,3 miljoni kilometru! Tas ir līdzvērtīgi attālumam no Zemes līdz tuvākajām planētām Marsam vai Venērai, portālu BNN informē autoDNA.lv un AutoDetektīvs.

Starp spilgtākajiem eksemplāriem nenoliedzami ir 2003.gada BMW 530, kurš Dāniju pametis ar 910 000 kilometru, savukārt Latvijā ievests jau ar krietni pieticīgāku odometra rādījumu – 318 115 km. Starp visbiežāk un visvairāk attītajiem modeļiem ierindojas Volkswagen markas Caravelle busiņi. Starp Top 10 visvairāk notītajiem automobiļiem no Skandināvijas, pieci ir Caravelle transporta līdzekļi (1999. – 2000.g.), kuriem oriģinālais noskrējiens svārstās no 641 000 līdz 734 000. Latvijā, tie ievesti ar jau krietni zemāku nobraukumu, vidēji notinot 400 000 kilometru katram.

«No Skandināvijas ievestajiem auto šādi eksemplāri nav nekāds retums. Ja no Beļģijas vai Vācijas reti kad trāpās auto ar noskrējienu virs 500 000, tad no Skandināvijas valstīm šādu piemēru netrūkst. Latvijas pircējiem būtu jāpievērš īpaša uzmanība automobiļiem no šīm Ziemeļu valstīm un nevajadzētu ticēt tam, ko pārdevēji raksta pārdošanas sludinājumos,» norāda autoDNA pārstāvis Agris Dulevičs.

Visnekaunīgākais pārdevējs bijis 1998.gada Mercedes-Benz E300 modelim, kas saskaņā ar autoDNA.lv rīcībā esošo informāciju 18 gadu laikā ir pieveicis  689 000 kilometru. Lai Latvijas sludinājumu portālā cienījamā vecuma Mercedes-Benz būtu iekārojamāks, tam tika nodzēsta lauvas tiesa nobraukto kilometru – 473 392 km.

«Lietoto automašīnu pārdevējiem nav izdevīgi vest automobili no Skandināvijas, jo automašīnām ar pilnu servisa vēsturi un daudz maz saprātīgu nobraukumu cena iekšzemē ir augstāka par Eiropas vidējo. Attiecīgi – eksportēti tiek vai nu pilnīgi nobraukti automobiļi, kas vairs nākamo pircēju nevar atrast iekšzemē, vai arī bojāti. Automobilis ar tīru vēsturi no Skandināvijas netiek eksportēts. Vienīgais izņēmums varētu būt latvietis, kas ilgstoši uzturējies Zviedrijā un atgriežas dzimtenē ar savu automobili, bet tas ir niecīgs skaits gadījumu – attiecīgi no atlikušajiem 36% varbūt 1%,» stāsta biedrības Auto Asociācija valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Starp galvenajiem iemesliem tik lielam nobraukumam Rūtiņš min lielos attālumus starp apdzīvotajām vietām, Volvo markas automašīnas tiek bieži izmantotas taksometru kompānijās un ievērojamu nodokļu slogu. «Mūsu tautieši Skandināvijā tieši meklē automašīnas ar lielu nobraukumu, jo tikai tādos gadījumos var kaut ko nopelnīt,» pabildina Rūtiņš.

Drošākie auto no Skandināvijas, ar kuriem visretāk tiek veiktas manipulācijas ar odometra rādījumiem, ir Citroen, Opel un Peugeot. No visiem ievestajiem Citroen markas automobiļiem 73% ir norādīts oriģinālais noskrējiens, Opel 62,5% un Peugeot 68%.

Visvairāk lietoto automašīnu pārdevēji melo par Volvo un Volkswagen automašīnu patieso nobraukumu. Volvo gadījumā tikai 18,5% ir norādīts oriģinālais noskrējiens, savukārt Volkswagen – 25%.

Ref: 102.000.102.13687

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas