Spēļu izstrādātājs: Latvijā par datorspēlēm ir gatavi maksāt

Elīna Ciunele, speciāli BNN

Latvijas iedzīvotāji datorspēlēm šā gada pirmajos desmit mēnešos atvēlējuši 22 miljonus eiro,  liecina NewZoo Global Games Market Report dati. Pēc datorspēļu pārdošanas rādītājiem uz vienu iedzīvotāju Latvija ierindojas 42.vietā.

Dati liecina, ka Latvijas iedzīvotāji datorspēlēm atvēl vidēji 13,5 eiro gadā. Arī Lietuvā rādītāji ir līdzīgi. Augstāki tie ir Igaunijā, kur sasniedz 16 eiro uz iedzīvotāju.

Telekomunikāciju uzņēmuma Baltcom valdes priekšsēdētājs Nikolā Buasēns komentē: «Šis ir bieži neapzināts, taču vērā ņemams rādītājs. Par spīti plašajai pirātiskā satura izplatībai, arī Latvijā datorspēļu pārdošanas rādītāji ir augsti.»  Tāpat viņš uzsver, ka «mēs varam uzskatīt sevi par datorspēļu lielvalsti».

Datorspēļu uzņēmumā Next Level, kas veido sociālās un mobilo tīklu spēles, gan domā kritiskāk: «Ņemot vērā, ka pasaulē ir 200-300 valstis, no tāda viedokļa mēs esam kaut kādā augstākā galā, bet neuzskatām, ka tas būtu izteikti augsts rādītājs. Domājam, ka pārdošanas rādītāji vēl turpinās uzlaboties.»

Iemesls, kādēļ Latvijā ir tik liels datorspēļu lietotāju skaits, ir saistīts ar labvēlīgo vidi. Next level apstiprina: «Noteikti tas ir liels interneta ātrums. Kopumā esam pārtikusi valsts un mums ir labi attīstīta digitālā pieejamība.»

Populārāko tiešsaistes videospēļu vidū Latvijā pārliecinoši atrodas Counter-Strike: Global Offensive, kuru pieteikuši vairāk nekā puse klientu. Tā ir vairāku miljonu budžeta spēle. Arī vairākas Latvijā veidotas spēles, piemēram, no uzņēmumiem innoWate, Ambergames pieejamas un kļuvušas veiksmīgas plašākā mērogā. Tas saistīts ar to, ka arī Latvijas pārstāvji tiecas uz šo internacionālo vidi – Eiropu, Ameriku. Tomēr arī šo uzņēmumu radītie produkti vēl nav iekļuvuši pasaulē populārāko spēļu topā.

Šajā biznesā ir milzīga konkurence. Par to stāsta arī uzņēmumā Next Level: «Spēļu bizness vispār ir pārsātināts. Tirgū, kur pašlaik strādājam, mēs esam konkurētspējīgi un mums nav īpašu konkurentu, bet lai operētu globālajā tirgū, mums ar to ir grūtības. Latvijas mobilo telefonu spēļu tirgus ir ļoti mazs, tā kā nav nozīmes un jēgas īpaši konkurēt.» Taču pozitīvi ir tas, ka atšķirībā no austrumu valstīm, Latvijas spēlētāji ir tik tiešām gatavi maksāt, un tehnoloģiju attīstība ļauj radīt arī savus produktus, piebilst uzņēmumā.

Pēc spēļu pārdošanas rādītājiem vadošās valstis pasaulē ir Ķīna, ASV, Japāna un Vācija.

Uz vienu iedzīvotāju augstākie pārdošanas rādītāji ir Japānā, Dienvidkorejā un Luksemburgā. Japānas iedzīvotāji gadā datorspēlēm atvēl vidēji 110 eiro katrs, kamēr ceturtajā vietā esošajā ASV tas ir 81 eiro.

Ref: 222. 000.102.14003

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas