BALTA: Izaugsme nedzīvības apdrošināšanas tirgū apsteigusi IKP pieauguma rādītājus

Apdrošināšanas sabiedrības Balta valdes priekšsēdētājs Bogdans Benčaks.

Renāte Rumbina, speciāli BNN

Neskatoties uz kopējo Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus lēno izaugsmi, kas pirmajos trīs ceturkšņos sasniegusi vien 6%, apdrošināšanas sabiedrība BALTA šī gada deviņus mēnešus noslēgusi ar 3,2 miljonu eiro neto peļņu. Kā informē kompānijas pārstāvji, kopējā uzņēmuma izaugsme šogad, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, sasniegusi 14%.

BALTA valdes priekšsēdētājs Bogdans Benčaks (Bogdan Benczak) norāda, ka nedzīvības apdrošināšanas tirgus izaugsme šogad apsteigusi iekšzemes kopprodukta izaugsmes rādītājus aptuveni divas reizes, tādējādi nodrošinot stabilu nozares attīstību un pozitīvu ietekmi uz kompānijas kopējiem finanšu rādītājiem.

Benčaks, komentējot nozares rezultātus, paudis: «Ļoti pozitīvi vērtējama īpašuma apdrošināšanas tirgus izaugsme, palielinoties to klientu skaitam, kuri iepriekš apdrošināšanas pakalpojumus nebija izmantojuši, – tas nozīmē, ka ir palielinājusies sabiedrības informētība un izpratne par apdrošināšanas būtību. Vienlaikus jānorāda, ka konkurence Latvijā nedzīvības apdrošināšanas nozarē saglabājas ļoti liela un ikviens apdrošinātājs domā par klientiem ērtāko un izdevīgāko risinājumu. Savukārt klientiem, izvēloties apdrošināšanas pakalpojumu, ir jāvērtē ne tikai piedāvātā cena, bet arī iekļautie riski.»

Saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju, pozitīvas tendences vērojamas gan OCTA un KASKO segmentā, gan īpašuma apdrošināšanas nozarē – izaugsmes rādītāji katrā no tām sasnieguši 5%. Kā skaidro apdrošināšanas sabiedrība, izaugsmes rezultāti saistīti ar automašīnu skaita pieaugumu un apdrošinātāju rentabilitātes samazinājumu, kuru ietekmējis ceļu satiksmes negadījumu skaita pieaugums, vidējo atlīdzību summu palielinājums un augošais jaunu automašīnu zādzību skaits. Turpretī īpašuma apdrošināšanas nozarē izaugsme saistīta ar klientu segmenta palielināšanos.

PZU grupas, kurā ietilpst BALTA, neto peļņa 2016. gada trešajā ceturksnī bija 150 miljoni eiro, kas ir par 27% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Šī gada deviņos mēnešos PZU grupas neto peļņa mērojama 303 miljonu eiro apjomā.

Ref: 225.000.102.14053

 

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas