«Skaidrs, ka neviens mums uz paplātes neko nepienesīs, ir jābūt skaidram piedāvājumam, kāds mums arī ir. Šobrīd redzu, ka mums ir iespēja aizvietot daļu Krievijas kravu, kuru nākotnē varbūt arī nebūs, ar citu valstu, tai skaitā Ķīnas kravām,» norāda Rīgas vicemērs, Rīgas Brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks.
«Kravu kritums Rīgas brīvostā ir pat mazāks nekā bija paredzēts – decembrī mēs apstiprinājām ostas budžetu ar prognozi – 10 % kritums šogad. Taču decembris ir vēl diezgan aktīvs mēnesis, Rīgas jūras līcis nav aizsalis un kravas nāk, līdz ar to vairāk nekā miljonu tonnu mēs pārkrausim vēl šajā mēnesī, kas nozīmē, ka kravu samazinājums varētu būt ap 8%,» intervijā Latvijas Televīzijas raidījums Rīta panorāma uzsvēris Ameriks.
Pēc viņa sacītā, skaidrs ir tas, ka mainīsies kravu struktūra, taču pozitīvā lieta ir ostas daudzfunkcionalitāte un spēja apstrādāt jebkuras kravas. Viens no Rīgas brīvostas pamatpārkraušanas segmentiem ir naftas produkti, kas šobrīd samazinās, aizejot uz Krievijas ostām. Vēl aiziet viena daļa uz Turciju, ar ko Krievija sadraudzējās – ar to jārēķinās. Alternatīva ir intensīva sadarbība ar Ķīnas precēm, jo Ķīna ļoti nopietni grib attīstīt attiecības ar Eiropu. Rīga ir tāds punkts, kas spēj Ziemeļeiropu savienot ar Austrumu virzienu.
«Skaidrs, ka viss uzreiz nenotiks, un tas, kas iet caur Brestu uz Centrāleiropu vienmēr bijis prioritārs, ņemot vērā kravu apjomus. Ja Ķīna pagājušajā gadā pa dzelzceļu caur to pašu Brestu pārkrāva tikai 70 000 konteineru, tad tagad ambiciozie plāni, par kuriem tika paziņots, ir divi miljoni konteineru gadā. Aptuveni 300 000 konteineru gadā ir paredzēti Zviedrijai, Ziemeļeiropas sadaļai, kur Rīga ir spēlētājs.
Premjers veido darba grupu saistībā arī ar Duisburgas loģistikas centru, taču skaidrs, ka neviens mums uz paplātes neko nepienesīs. Ir jābūt skaidram piedāvājumam – tāds mums ir kopā ar dzelzceļu, dzelzceļš plus ostas. Šobrīd redzu, ka mums ir iespēja aizvietot daļu Krievijas kravu, kuru nākotnē varbūt arī nebūs, ar citu valstu, tai skaitā Ķīnas kravām,» tā Ameriks.
BNN jau vēstīja, ka biedrība Baltijas asociācija – transports un loģistika (BATL) paudusi gandarījumu, ka sadarbībā ar SIA LDZ Loģistika un Transporta un sakaru institūtu ir uzsākts reāls un konstruktīvs darbs pie Latvijas transporta un loģistikas, tajā skaitā tranzīta nozares stratēģijas izstrādes.
BATL jau vairākkārt ir norādījusi uz nepieciešamību veicināt Latvijas transporta un loģistikas nozares, tajā skaitā ostu starptautisko konkurētspēju, un aicinājusi izstrādāt šodienas tirgus apstākļiem atbilstošu piedāvājumu kravu plūsmai caur Latviju un Latvijas ostām. Tādēļ seminārā iezīmētie iespējamie nozares attīstības virzieni un priekšlikumi ir ļoti būtisks solis ne tikai nozares tālākai attīstībai, bet arī visai valsts tautsaimniecībai kopumā, norāda biedrībā.
Ref: 102.000.102. 14119
Tirdzniecība ar Ķīnas precēm un to izplatīšana būtu pielīdzināma noziegumiem pret cilvēci.
vai tiešām uzskatāt , ka Ķīnas preces vispār lietojamas????
lielāki atkritumi nevar būt , ka rožots Ķīnā vismaz pie kādas sadzīves tehnikas, drēbēm.. apaviem..
kretīni j***nie! zābakus bučodami ASV ,Eiropas masoniem visu ,tirzniecību ,tranzītu izdirsa. tur jāmēz ar sūdainu slotu!
tu labi nodrošinātais .tev no taukiem acis aizaugušas…kur Ķīna ,kur Krievija!
Juris kuram atdevies?””’vai pa atdevies ? Taads ir jautaajums !teica sekspirs