LDz Cargo ierosina civillietu pret bijušo valdes priekšsēdētāju Māri Bremzi

Ogres rajona tiesā 14.decembrī ierosināta civillieta LDz Cargo prasībā pret Māri Bremzi un uzņēmumu Baltijas Ekspresis par konkurences ierobežojumu pārkāpumu. Strīds radies, uzņēmuma bijušajam valdes priekšsēdētājam uzsākot darbu konkurējoša uzņēmuma vadībā, neskatoties uz noslēgto nekonkurēšanas vienošanos līgumu, pavēstīja AS Latvijas Dzelzceļš (LDz) pārstāvis Māris Ozols.

LDz Cargo vērsies ar prasību gan pret bijušo valdes priekšsēdētāju Bremzi, gan uzņēmumu Baltijas Ekspresis, kura vadībā Bremze patlaban strādā. LDz Cargo darba attiecības ar Bremzi izbeidza 2016.gada 10.jūnijā, vienlaikus noslēdzot skaidru un nepārprotamu nekonkurēšanas līgumu, kas paredz turpmāko divu gadu periodā ierobežojumus Bremzem veikt apmaksātu vai neapmaksātu darbu, sniegt konsultācijas un veikt citus darījumus ar personām, kuras darbojas kravu pārvadājumu un/vai kravu ekspedēšanas un loģistikas jomā, interesēs un labā. Par šādu vienošanos informēti arī LDz Cargo konkurenti Latvijas tirgū, tai skaitā Baltijas Ekspresis.

VAS Latvijas dzelzceļš pārstāvis Māris Ozols norāda, ka nozarē Latvijā ir intensīva konkurence, jo īpaši apstākļos, kad kopējais pārvadājamo kravu apjoms salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem ir samazinājies. LDz Cargo skaidro, ka šajā sektorā faktiski ir tikai trīs savstarpēji konkurējoši tirgus dalībnieki. Turklāt ikviena kvalificēta speciālista un vadītāja rīcībā ir specifiska informācija un dati ir pragmatiski. Pārtraucot darba attiecības ar šādiem speciālistiem, atbilstoši Darba likuma nosacījumiem, ir jāslēdz vienošanos, kas paredz abpusēji izdevīgu risinājumu – noteiktu, saprātīgu laiku, nosakot ierobežojumus speciālista iespējām strādāt pie tiešajiem konkurentiem, par to izmaksājot speciālistam atbilstošu un konkurētspējīgu atlīdzību.

Lai arī, kā norāda prasības pieteicēji, LDz Cargo savas saistības attiecībā pret Bremzi pilnībā izpildīja, Uzņēmumu reģistra informācija liecina, ka jau 2016.gada 30.septembrī, tikai dažus mēnešus pēc vienošanās noslēgšanas, Bremze kļuvis par valdes priekšsēdētāju vienā no konkurējošajiem uzņēmumiem – Baltijas Ekspresis. Tas uzskatāms par tiešu vienošanās pārkāpumu.

LDz Cargo tiesas ceļā plāno uzlikt par pienākumu uzņēmumam Baltijas Ekspresis izbeigt darba attiecības ar Bremzi un atsaukt viņu no valdes priekšsēdētāja vai valdes locekļa amata, bet Bremzem – atlīdzināt zaudējumus, kas radušies vienošanās pārkāpšanas rezultātā.

Uzņēmums atzīst, ka šī ir jauna tiesu prakse Latvijā, un pēc konsultācijām ar advokāti, konkurences jautājumu eksperti Ievu Azandu, pieņemts lēmums vērsties tiesā.  Tā  ir pirmā šāda rakstura lieta, visticamāk, tā arī kalpos par precedentu Latvijas tieslietu sistēmā un nākotnē ikvienam liks rūpīgāk izturēties pret šāda rakstura vienošanām, skaidro Azanda.

Ref:224.000.103.003

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas