LDz: Meklējam iespējas paplašināties

AS Latvijas Dzelzceļš (LDz) koncerns strādā, lai šogad uz Rīgu atvestu testa vilcienu no Irānas, informē LDz loģistika valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis.

Viņš skaidro, ka nav pamata panikai par sarūkošo kravu apgrozījumu Latvijas tranzīta koridorā – galvenais ir aktīvi strādāt pie jaunu kravu piesaistes un jaunu maršrutu attīstīšanas.

«Mēs, piemēram, tagad strādājam ar Irānas kravām. Mums ir plānots atvest testa vilcienu no Irānas, no Mumbajas caur Irānu. Pašlaik nevar skaidri pateikt, kā attīstīsies tirgus, bet iespējas attīstībai ir. Tās ir diezgan reālas. Tagad nav paredzams, kurš virziens varētu nostrādāt, tāpēc nepieciešams strādāt vairākos virzienos,» uzsvēra Lūsis, piebilstot, ka kravas iecerētajā jaunajā maršrutā varētu būt dažādas, piemēram, tēja, zīds un citas – apmēri esot vērā ņemami.

Testa vilcienu no Irānas uz Rīgu iecerēts atvest šogad. «Janvārī mēs braucam par to runāt ar Krievijas dzelzceļu. Ir milzīga interese tikt uz Eiropas tirgu. Plānojam izstrādāt speciālu tarifu, vest līdz Rīgai, kravu kraut uz konteinerkuģiem un tālāk pa jūru vest uz Hamburgu, Duisburgu un citām vietām. Kopumā nedrīkst paļauties pesimismam. Ir jāstrādā, tagad ir iespēju laiks,» pauda LDz loģistikas vadītājs.

Vienlaikus viņš atzīmēja pērn uz Rīgu atvesto vilcienu no Ķīnas. «Mūsu uzdevums ir radīt maksimāli labvēlīgus apstākļus klientiem – kravu īpašniekiem un pārvadātājiem, lai viņi varētu ērti un ekonomiski pamatoti, izmantojot dzelzceļa un Latvijas tranzīta nozares iespējas, pārvadāt savas kravas no ražotāja līdz pat gala klientam. Piemērs ir Ķīnas vilciens (Jivu-Zabaikaļska-Rīga), kas tika organizēts pēc šāda principa un jau ir atzīts par oficiālu maršrutu Krievijā. Tagad, saskaņojot laikus, jebkurā laikā var atbraukt ar konteinervilcienu no Ķīnas līdz Rīgai,» klāstīja Lūsis.

Viņš norādīja, ka ļoti daudz jāstrādā ar vietējiem uzņēmējiem saistībā ar apmēra nodrošināšanu Ķīnas virzienā. «Ar 120 kilogramiem no viena kravas nosūtītāja ir par maz, lai izmantotu vilciena pārvadājumu uz Ķīnu. Aicinām uzņēmējus apvienoties, lai izveidotu konteinerus ar saliktām kravām, tad, iekļaujot konteinervilciena sastāvā, pārvadājums būs lētāks. Šajā pārvadājumu segmentā nepieciešama tirgus dalībnieku apziņas maiņa. Ažiotāža saistībā ar pirmo vilcienu no Ķīnas ir nedaudz norimusies, un tagad mums jāstrādā pie regulāras satiksmes ar Ķīnu. Kamēr nebūs klientu, kuri, piemēram, mēnesī varētu nokomplektēt pilnu konteinervilcienu uz Ķīnu, būs grūti izveidot regulāru satiksmi un līdz ar to attīstīt šo pārvadājumu segmentu,» skaidroja uzņēmuma vadītājs, piebilstot, ka kravas virzienā uz Ķīnu varētu būt koksne, zāģmateriāli, papīrs.

Vienlaikus ar Ķīnas pusi panākta vienošanās par nākamo vilcienu uz Rīgu, taču saistībā ar svētkiem Ķīnā un Eiropā tā atiešana tika atlikta, lai pilnībā izslēgtu iespējamo kavēšanos maršrutā.

«Mēs esam izstrādājuši tarifus 2017.gadam, ar kuriem China Railway Container Transport Company patlaban vēršas pie lielajiem klientiem un piegādātājiem, piedāvājot mūsu tranzīta koridoru. Kopā ar ārvalstu partneriem esam sagatavojuši vairākus maršrutus kravu piegādei no Ķīnas uz Latviju – caur Krievijas ostu Nahodka. Tālajos Austrumos, caur Dostiku (Kazahstānas robeža), kā arī caur Zabaikaļsku Krievijā. Uz to bāzes atkarībā no pārrunām ar klientiem varēsim plānot un veidot konkrētus piegādes maršrutus,» sacīja Lūsis.

Tāpat viņš pastāstīja, ka turpinās darbs pie konteinervilciena Zubr attīstības. Patlaban ir panākta vienošanās par pagarinājumu Zubr maršrutam līdz Turcijai. Janvāra pirmajā pusē būs tarifikācijas sēde, kurā kopā ar sadarbības partneriem no citām valstīm tiks noteikts tarifs līdz Turcijai.

Janvārī arī paredzēts sanākt uz pirmo sēdi darba grupai, kas izveidota, lai attīstītu sadarbību ar Duisburgas ostu. Šomēnes plānots vienoties par stratēģiju infrastruktūras izveidei Ķīnas kravām, kuras Duisburga varētu transportēt caur Latviju.

«Strādājam arī pie vilciena Baltika-Transit attīstīšanas, kas ved kravas uz Turkmenistānu, Uzbekistānu. Mēs meklējam iespējas paplašināties. Mūsu uzdevums ir nodrošināt pēc iespējas garākus, plašākus un klientiem pēc iespējas pieejamākus maršrutus,» pauda kompānijas valdes priekšsēdētājs.

BNN jau informēja, ka LDz prognozē, ka šogad Latvijā pa dzelzceļu pārvadās vairāk kravu nekā pagājušajā gadā, savukārt nozarē strādājošie Latvijas tranzīta koridorā kopumā šogad prognozē kravu apmēra kritumu.

Ref:224.000.103.087 

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas