Piektdien, 10.februārī, no plkst.16 līdz 13.februāra plkst.6 no rīta nebūs pieejama SEB bankas internetbanka un citi elektroniskie pakalpojumi, bet svētdien, 12.februārī, no plkst.22 līdz plkst.23 nebūs pieejami SEB bankas bankomāti, kā arī norēķini ar SEB bankas maksājumu kartēm.
Tas nozīmē, ka šajā laikā nebūs iespējams veikt maksājumus internetbankā, kā arī veikt autorizāciju ar internetbanku interneta veikalos vai pakalpojumu sniegšanas vietnēs, tai skaitā arī www.latvija.lv, tāpēc SEB bankas pārstāvji aicina klientus savlaicīgi veikt nepieciešamos norēķinus internetbankā.
Šajā nedēļas nogalē SEB bankas filiāles tirdzniecības centros un informatīvais tālrunis 26 668 777 nodrošinās aktuālo informāciju par sistēmas nomaiņas procesu, taču citu pakalpojumu sniegšana filiālēs būs ierobežota.
SEB bankas mājaslapā atrodams «ziņojumu dēlis» ar informāciju, kādi pakalpojumi nav pieejami un kuru pakalpojumu pieejamība ir ierobežota, informē SEB banka.
Nedēļas nogalē klienti tiks mobilizēti papildu zvanu resursi, tai skaitā arī piesaistīts uzņēmums Lattelecom, kas palīdzēs atbildēt uz vienkāršākiem bankas klientu zvaniem, informē SEB bankas pārstāve.
Bankas pārstāve stāsta, ka šobrīd SEB banka ievieš jaunu IT un klientu apkalpošanas sistēmu, lai stiprinātu SEB bankas IT un digitālo risinājumu attīstību un nodrošinātu vienotu IT sistēmu SEB grupas bankām visā Baltijā.
SEB bankas vadītāja Ieva Tetere ziņo, ka pamanāmākais ieguvums klientiem būs jauna internetbanka, kurai būs jauns dizains un plašākas iespējas. Piemēram, internetbankas dizains pielāgosies ierīcei, kas tiek lietota. «Jaunā internetbanka nodrošinās iespēju pašam noteikt galvenās lapas saturu, pielāgojot to savām vajadzībām. Jaunajā internetbankā personiskie un bankas piešķirtie līdzekli tiks atspoguļoti savādāk nekā līdz šim – tie būs atdalīti.»
Tetere skaidro, ka dažas izmaiņas saistītas ar drošību: «Proti, klientiem būs jauna iespēja pašiem internetbankā noteikt, kādus darījumus atļauts veikt ar kartēm, piemēram, varēs ierobežot pirkumus ārzemēs vai atļaut pirkumus internetā.»
Jaunajā internetbankā būs iespēja pārvaldīt ienākošos un izejošos maksājumus, izmantojot multivalūtu kontus. Maksājumu jomā uzlabots pakalpojumu klāsts SWIFT pakalpojumiem, kā arī juridiskām personām būs pieejams Baltijas grupas konts.
Pēc jaunās sistēmas ieviešanas vairs nebūs iespējama rēķinu apmaksa bankomātā. SEB banka skaidro, ka šis pakalpojums zaudējis aktualitāti.
SEB bankas IT un klientu apkalpošanas sistēmas maiņas projekta īstenošana tika sākta uzreiz pēc eiro ieviešanas Latvijā, 2014.gada janvārī. Projekts izmaksājis 30 miljonus eiro, ieskaitot iekšējos resursu. Projekta īstenošanas rezultātā bankā tiks mainītas vairāk nekā desmit iekšējās sistēmas, tai skaitā bankas darbības pamata platforma, maksājumu karšu apstrādes sistēma, visu produktu uzskaites sistēmas u.c.
Ref: 225.000.103.021