Eksperts: Analītikas nozares attīstība – iespēja uzlabot Latvijas uzņēmumu konkurētspēju

Datu un analītikas nozares straujā attīstība ir iespēja Latvijas uzņēmumiem būtiski kāpināt savu konkurētspēju un efektivitāti, jo arvien lielāka digitalizācija un pieaugošais interneta ekonomikas īpatsvars pastāvīgi rada arvien lielākas datu plūsmas, norāda Starptautiskā biznesa konsultāciju kompānija KPMG.

KPMG Baltics datu un analītikas pakalpojumu vadītājs Andris Aizpurietis : «Latvijas uzņēmumi datu un analītikas risinājumus ir sākuši  izmantot salīdzinoši nesen un pamazām arvien vairāk sāk apzināties, ka tā ir  iespēja būtiski kāpināt savu efektivitāti un konkurētspēju.»

Aizpurietis norāda, ka jāņem vērā, ka datu apstrādes un analītikas jomā Latvija pagaidām vēl atpaliek no attīstītākajām valstīm. Tomēr pakāpeniski situācija mainās un jūtams, ka šobrīd datu un analītikas attīstīšana ir kļuvusi par ikdienas sarunu tēmu uzņēmumu un organizāciju augstākās vadības līmenī un jaunu iniciatīvu  radīšanas procesā.

Lielākā daļa uzņēmumu vadītāju šobrīd apzinoties, ka Latvija ir iepalikusi šajā jomā salīdzinājumā ar daudzām citām Eiropas valstīm. «Tas ir skaidrojams gan ar kompetenču trūkumu vietējā darba tirgū, gan arī ar Latvijas izglītības sistēmas mācību saturu. Tomēr tā vienlaikus ir arī kļuvusi par jaunu iespēju, jo datu un analītikas jomā strauji attīstās tehnoloģijas un pieaug pieejamo pakalpojumu klāsts,» vēsta KPMG Baltics vadītājs.

Savukārt pieaugošais pakalpojumu klāsts veicina ar risinājumu ieviešanu saistīto izmaksu samazināšanos. Tas vietējam tirgum nozīmē, ka vairākumam uzņēmumu paveras iespējas ar saprātīgām izmaksām attīstīt datu analītikas risinājumus tādā līmenī, kas pāris gadus atpakaļ nebija iespējams, pie tam neveicot apjomīgas investīcijas programmatūras iegādē un informāciju tehnoloģiju arhitektūras attīstīšanā, skaidro KPMG Baltics. 

Tehnoloģiju attīstības tendences datu un analītikas jomā liecina, ka viens no nākamajiem attīstības soļiem būs popularitātes pieaugums mākoņu skaitļošanas virzienā. «To apliecina vadošo tehnoloģisko kompāniju pakāpeniska pārorientēšanās mākoņdatošanas virzienā. Saistībā ar to vairākumam uzņēmumu datu un analītikas risinājumi kļūs vēl pieejamāki, jo salīdzinājumā ar līdzšinējo piedāvājumu būs iespējams ietaupīt uz ieviešanas un fizisku ierīču iegādes rēķina, tajā pašā laikā neatsakoties no datu drošības,» skaidro KPMG Baltics vadītājs.

Taču šobrīd viens no galvenajiem uzdevumiem ir pārvarēt uzņēmumu vadītāju uzticības trūkumu analītikai un analītikas risinājumiem, kas uzņēmumiem palīdz daudz efektīvāk sasniegt izvirzītos biznesa mērķus. KPMG nesen veiktais pētījums parāda, ka uzņēmumu vadītāji joprojām neuzticas savai spējai izmērīt datu un analītikas efektivitāti.

Vairākums uzņēmumu vadītāju atzīst, ka lēmumu pieņemšanā ir lietderīgi izmantot datu analīzi, taču viņiem trūkst ticības savām spējām izmērīt datu analīzes pievienoto vērtību un precizitāti. Tāpēc viņi kopumā sliecas neuzticēties datu analīzei kā lēmumu pieņemšanas instrumentam, liecina starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG datu un analītikas pētījums Building trust in analytics.

Uzņēmums vēsta, ka visu dzīves jomu arvien lielāka digitalizācija un pieaugošais interneta ekonomikas īpatsvars pastāvīgi rada arvien lielākas datu plūsmas. Atbilstoša šo datu apstrāde un moderni analītiskie risinājumi neizbēgami kļūst par arvien nozīmīgāku pamatu efektīvu lēmumu pieņemšanai uzņēmumiem, kas vēlas veiksmīgi attīstīties un kāpināt savu konkurētspēju. Datu analīze arvien vairāk virza lēmumus, kuri ietekmē mūs kā indivīdus, uzņēmumus un sabiedrību.

Ref: 225.000.103.277

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas