Vienotības Rīgas domes (RD) deputāti Olafs Pulks un Nils Josts aicina vērtēt Rail Baltica projekta ietekmi uz pilsētas attīstību.
Deputāti ir nosūtījuši pieprasījumu RD Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājam Maksimam Tolstojam iekļaut tuvākās komitejas darba kārtībā jautājumu par projekta Rail Baltic īstenošanas gaitu, Rīgas dzelzceļa stacijas, Rīgas starptautiskās autoostas un tām pieguļošo apkaimju turpmāko attīstību.
Politiķi arī aicina Pilsētas attīstības komitejas laikā izvērtēt pilsētvides attīstības scenārijus Rail Baltic projekta ietvertajā teritorijā, jo šobrīd izskan satraukums, ka projekts tikai veicinās iedzīvotāju mobilitāti, bet tuvāko apkaimju kvalitāte un ainava netiktu uzlabota, norāda partijas pārstāvji.
«Publiskajā telpā ir izskanējušas vairāku Latvijas arhitektu bažas, ka nav noticis Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas metu konkursa žūrijas rekomendētais dialogs par pilsētvides attīstības stratēģiju. Arhitekti uzskata, ka, aizbildinoties ar saspringtiem termiņiem, var tik iegūts Rīgas vēsturiskā centra pilsētvides kvalitāti neveicinošs risinājums,» stāsta Vienotība.
Partija uzsver, ka līdz šim Rail Baltic projekta īstenotāji runāja par Rīgas starptautisko autoostu tās līdzšinējā atrašanās vietā, kā modernā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla svarīgu sastāvdaļu, tomēr šobrīd autoostas tālākā attīstība ir kļuvusi neskaidra, uzskata deputāti. «Viens no scenārijiem vēstī par autoostas pārcelšanu uz Torņakalna multimodālo satiksmes mezglu, kur arī pēc projekta varētu pienākt autobusi no Kurzemes un Zemgales, bet Rīgas centrā pie Centrālās dzelzceļa stacijas no Vidzemes un Latgales, kā arī starptautiskie autobusi».
Vienotības deputāti ir pārliecināti, ka Rīgas domes vadība ir atbildīga par pilsētvides projektu kvalitāti galvaspilsētā un atbilstību rīdzinieku interesēm, un uzskata, ka nepieciešams īstenot metu konkursa žūrijas ierosināto dialogu, uzklausot visus iesaistītos arhitektu birojus un to piedāvājumus, tādejādi saglabājot iespēju izmantot labākās idejas un risinājumus.
BNN jau vēstīja, ka Ministru prezidents Māris Kučinskis, Igaunijas premjerministrs Jiri Ratass (Jüri Ratas) un Lietuvas premjerministrs Sauļus Skvernelis (Saulius Skvernelis) otrdien, 31.janvārī, Tallinā parakstīja Starpvaldību līgumu par projekta Rail Baltica realizāciju.
Līgums apstiprina Baltijas valstu pausto apņemšanos projektu realizēt līdz 2025.gadam, lai uzsāktu līnijas ekspluatāciju 2026.gadā. Tāpat Līgums norāda uz Eiropas Savienības finansējuma nozīmi projekta realizēšanā un valstu gatavību arī turpmāk pieteikties uz Eiropas Savienības finansējumu ar atbalsta likmi līdz 85%.
Līgums definē, ka kopīgi uzbūvētā infrastruktūra pieder valstij, kuras teritorijā tā atrodas, un pārvaldītājam tiks nodrošināta nepieciešamā piekļuve.
Ref:224.000.103.749
Kartējais īstai latvietis ar nokrāsu Pulks ar savu divkosību ,Ušakovam palīdēja iznīcināt a/s Ceļu Parvalde , kārtējais divkosis un zagļu atbalstītājs RD.