Ne tikai pasaulē, bet nu jau arī Latvijā aktualizējusies problēma ar mobilajiem telefoniem, kuri aizdegas. Par to liecina arī nesenā traģēdija Latgalē, telefonam aizdegoties, cilvēki zaudēja mājas.
Apdrošināšanas sabiedrība ERGO apstiprināja, ka nelaimes gadījums Latgalē ir pirmais šāda tipa apdrošināšanas pieteiktais gadījums.
«Līdz šim lielākā daļa no mums droši vien ir tikai dzirdējuši vai lasījuši par šādiem gadījumiem ziņās. Taču nu tā ir realitāte arī pie mums. Lai arī mobilo telefonu akumulatori neuzliesmo bieži, risks tomēr pastāv,» stāsta ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors Ivars Vismanis.
Līdzīgs gadījums noticis Tukuma pusē ar viedtālruņa modeli – ZTE A610, kas nopirkts Tele2 centrā. Uzliesmojošā telefona īpašnieks Aigars Birkenšteins BNN stāsta: «Telefons uzliesmoja ikdienišķā vakarā pēc telefona lietošanas. Sākumā iznāca mazi dūmi, bet pēc neilga laiciņa telefons uzliesmoja.»
Birkenšteins stāsta, ka telefonu iegādājies aptuveni pirms mēneša. Par to, kā rīkojies telefona degšanas brīdī, viņš stāsta: «Es paķēru ūdens glāzi un aplēju. Labi, ka tas nenotika naktī, kad visi guļ.»
Pēc negadījuma Birkenšteins mobilo ierīci nodevis Tele2 centrā, kur to arī iegādājies. Darbinieki, uzklausot situāciju, norādīja, ka telefons tiks sūtīts uz garantijas remontu, tomēr pēc trīs nedēļu ilgas klusēšanas Birkenšteins joprojām ziņu par par viedtālruni nav saņēmis.
Taujājot Tele2, kā rīkoties šādā situācijā, Tele2 Mazumtirdzniecības departamenta direktore BNN atbildēja: «Tele2 ļoti svarīgi ir mūsu klienti un mūsu klientu drošība, tāpēc šādus gadījumus uztveram ļoti nopietni, uzreiz par tiem ziņojam ierīces ražotājam. Kopumā šādi gadījumi ir ļoti reti. Šobrīd no klienta saņemto ierīci esam nodevuši tās ražotājam rūpīgai situācijas izpētei. Kad saņemsim informāciju no ierīces ražotāja, sazināsimies ar klientu, meklējot labāko situācijas risinājumu, tai skaitā pēc klienta izvēles piedāvāsim citu iekārtu,» sola Tele2 pārstāve.
Tāpat Tele2 klientus aicina dažādu jautājumu gadījumā vērsties pie Tele2, sazinoties ar zvanu centru vai dodoties uz Tele2 centriem.
Tukumniekam gan pārliecība par to, kā tas viss atrisināsies, gan nav, viņš saka, ka, iespējams, telefona nezināmā firma ir pie vainas, telefons esot izmaksājis 150 eiro.
Tomēr vīrietis par šo situāciju ir satraukts, sakot: «Es nebiju iedomājies, ka telefons vispār tā var uzliesmot. Tika apdraudēta ne tikai mana, bet arī mana bērna un draudzenes dzīvība.» Viņš cer, ka process neieilgs un pavisam drīz uzzinās, kāpēc šāda situācija radusies.
Pērn plaši apspriesti tika Samsung Note 7 aizdegšanās gadījumi. BNN iepriekš vēstīja, ka mobilo telefonu aizdegšanās dēļ lidsabiedrības Eiropā, Āzijā un Austrālijā pērnā gada izskaņā aizliegušas pasažieriem lidmašīnās ienest viedtālruņus Samsung Galaxy Note 7 pēc tam, kad šāds aizliegums stājies spēkā Amerikas Savienotajās Valstīs.
Amerikas Savienotajās Valstīs zināmi teju simts Samsung telefona pārkaršanas gadījumi – cilvēki gan guvuši apdegumus, gan izcēlušies ugunsgrēki. Ražotājs izplatījis aicinājumu klientiem nekavējoties pārtraukt šīs ierīces lietošanu.
Jāatzīmē, ka BNN iepriekš norādīja, ka septembrī uzņēmums atsauca 2,5 miljonus šī modeļa viedtālruņu un izsniedz pircējiem aizstājējus, uzsverot, ka tie ir droši, taču oktobrī arī nomainīto viedtālruņu lietotāji vēstījuši par ierīces bateriju aizdegšanās gadījumiem.
Nedienas ar viedtālruni jau izraisījušas būtisku Samsung akcijas cenas kritumu. Tehnoloģiju speciālisti prognozē, ka elektronikas gigantam būs grūti atgūties no šī trieciena, jo zudusi patērētāju uzticība Samsung telefonu drošībai, iepriekš ziņojis portāls skaties.lv.
Jāatzīmē, ka šie gadījumi atstās nedzēšamu robu, atsaucoties uz tehnoloģiju speciālistu prognozēm, tomēr uzņēmums norāda, ka, aktualizējoties problēmai, vairāku mēnešu garumā tika veiktas detalizētas pārbaudes. Tajās secināts, ka Note7 starpgadījumu cēlonis ir tā akumulators. Tā kā Samsung saviem partneriem izstrādāja nosacījumus Note7 akumulatora specifikācijai, viedtālruņu ražotājs uzņemas atbildību par nespēju pilnībā identificēt un pārbaudīt akumulatoru dizaina un ražošanas procesa problēmu pirms Note7 laišanas apgrozībā.
Samsung skaidro, ka, pamatojoties uz detalizētu skarto akumulatoru analīzi, noskaidrots, ka divu dažādo akumulatoru (A akumulatora no pirmās partijas un B akumulatora no otrās partijas) problēmas izraisīja divi atšķirīgi faktori:
A akumulatoram bija bojāta augšējā labā stūra daļa, kā rezultātā radās elektroda novirze, kas pavājināja atdalošo slāni starp diviem elektrodiem, izveidojot vairākus ceļus iespējamam īssavienojumam.
B akumulatoram bija izkusis varš negatīvā elektroda zonā, kas saskaras ar pozitīvā elektroda pievadiem, norādot uz to, ka īssavienojums bija noticis šajā vietā, Samsung skaidro.
Samsung Electronics Baltics Telekomunikāciju vadītājs Māris Ķikāns cer, ka detalizētās pārbaudes un risinājumi spēs atgūt klientu uzticību: «Mēs esam veikuši virkni uzlabojošu pasākumus, lai atgūtu klientu uzticību, tostarp produktu plānošanas posmā ieviesām daudzpakāpju drošības protokolu un astoņu soļu akumulatora drošības pārbaudi. Mēs virzīsimies uz priekšu ar pilnveidotiem un uzlabotiem drošības standartiem.»
Ref: 225.000.103.647
Smags temats, jo īpaši telefonu ražotājiem. Bet tei pašā laikā jau tie gadījumi nemaz nav tik izplatīti.
Cerams, ka cilvēks tiešām stāsta visu, kā bija. Man viens pārgudrais radinieks pats bija uztaisījis lādētāju, reāli telefonu ar plikiem vadiem lādējot. Protams, ka aparāts vienā reizē nosvila. Neatceros, vai viņam izdevās pa garantiju saremonēt, vai nē.