Latvijā dzīvo trešie aktīvākie interneta reklāmas klikšķinātāji

Latvijā interneta lietotāji arvien aktīvāk klikšķina uz reklāmas kampaņu baneriem, vēl lielākā aktivitāte ir tikai Ukrainā un Turcijā, liecina interneta pētījumu uzņēmuma Gemius jaunākais pētījums.

Pārskata dati norāda, ka Latvijā ir viens no augstākajiem CTR (click-through rate) rādītājiem, kas apzīmē reklāmas klikšķu skaitu uz 1 000 baneru ekspozīcijas reizēm. Latvijā CTR 2016.gada otrajā pusē ir 0,95, un tas nozīmē, ka vidēji no katriem parādītajiem 1 000 reklāmas baneriem, uz 95 no tiem, tiek izdarīti klikšķi.

Jāatzīmē, ka šis rādītājs ar katru gadu pieaug, attiecīgi šajā pašā periodā 2015.gadā, uzrādot 0,65, kamēr 2014.gada otrajā pusē CTR bijis tikai 0,39, secināts pētījumā.

Šajā kategorijā Latvija ierindojas 3.vietā, jo vēl augstāks CTR ir tikai Ukrainai (1,14) un Turcijai (1,01).

Dati norāda, ka tradicionālos reklāmas banerus izmanto krietni vairāk, taču atdeve, jeb CTR interaktīvām kampaņām ir ievērojami augstāka. Latvijā šis rādītājs ir 2,01 interaktīvajām reklāmām, kamēr tradicionālajiem baneriem tas ir tikai 0,36. Attiecīgi Latvijas interneta lietotāji uz katrām 1 000 interaktīvām ekspozīcijām uzspiedīs 200 reizes, kamēr tradicionālie baneri tiks klikšķināti tikai 36 reizes.

Kopumā dati rāda, ka pēdējā gada laikā CTR ir strauji pieaudzis interaktīvajiem reklāmas formātiem (+ 1,55), kamēr tradicionālajiem baneriem tas nokritis par 0,04.

Tradicionālie baneri ir statiskas interneta reklāmas, kamēr interaktīvu baneru elementi spēj reaģēt uz peles kustībām, skaidro pētījumu uzņēmums.

Visās analizētajās valstīs tradicionālo baneru (Regular banner) izmantošana reklāmas kampaņās joprojām ir izteikti populāra. Tā, piemēram, valstis, kur šis formāts tiek izmantots mazāk kā 75% kampaņu, ir tikai četras- Polija (71%), Ukraina (73%), Moldova (74%) un Čehija (74%).

Savukārt, kaimiņvalsts Lietuva tradicionālos banerus izmanto 93% reklāmas kampaņās. 2016.gada otrajā pusē Latvijā tradicionālo baneru formāti tika izmantoti 89% no visām kampaņām, kamēr interaktīvie (Rich Media) reklāmas formāti atrodami 16% kampaņās, skaidro pētījumu uzņēmums.

Ref: 225.000.103.857

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas