Smart-ID unikālo lietotāju skaits Baltijas valstīs ir pārsniedzis 200 tūkstošus. Jauno elektroniskās identifikācijas risinājumu, ko izmanto autorizācijai Swedbank un SEB bankas internetbankās, Latvijā izmanto jau vairāk nekā 100 tūkstoši cilvēku, 60 500 cilvēku Lietuvā un 50 000 Igaunijā, ziņo banku pārstāvji.
Lai piekļūtu savai internetbankai, aprīlī Smart-ID risinājumu izmantoja 50 tūkstoši cilvēku. Maija beigās lietotni izmantoja jau vairāk nekā 100 tūkstoši iedzīvotāji. Latvijā Smart-ID, ko radījusi Igaunijas e-identitātes risinājumu kompānija SK ID Solutions, tiek izmantota kā autentifikācijas metode, piekļūstot SEB bankas un Swedbank privātpersonu internetbankām, skaidro pārstāvji.
SK ID Solutions Biznesa attīstības ar pievienoto vērtību direktore Līsa Lukina (Liisa Lukin) par jauno sistēmu komentē: «Iepriekš Latvijā principā nav bijušas ērtas elektroniskās identifikācijas sistēmas, tāpēc esam lepni par sasniegtajiem rezultātiem un plānojam aizvien augt. 50 tūkstoši jaunu lietotāju aprīlī un vēl tikpat maijā rāda, ka cilvēki ir gaidījuši sistēmu, lai ērtāk piekļūtu saviem kontiem. Papildu, arī Eiropas Savienības regula nosaka, ka nepieciešama droša autentifikācijas metode, lai piekļūtu internetbanku kontiem. Iesaku pēc iespējas ātrāk pāriet uz Smart-ID risinājumiem, pirms kodu karšu lietošana tiek ierobežota vēl vairāk.»
Turpinot, viņa saka: «Lai gan šobrīd Latvijā Smart-ID var izmantot kā piekļuvi internetbankai, Smart-ID pakalpojumi ir ievērojami plašāki. Piemēram, Igaunijā to izmanto arī kā autentifikāciju un e-pasarkstu lielākajā datu portālā, kā arī lai piekļūtu e-pakalpojumiem kabeļtelevīzijas kompānijai Starman. Mēs gaidām, kad arī Latvijā būs iespējam pielāgot Smart-ID e-servisiem,» par pieredzi kaimiņvalstī stāsta Lukina.
Savukārt SEB bankas privātpersonu un MVU apkalpošanas biznesa vadītājs, valdes loceklis Arnis Škapars saka: «Smart-ID lielākās priekšrocības ir ne vien drošība un vienkārša lietošana, bet arī ērtums un tas, ka aplikācija vienmēr ir līdzi telefonā. Tādēļ tas ir primārais risinājums internetbankas lietošanai, ko piedāvājam mūsu klientiem. Tikai tad, ja kāda iemesla dēļ Smart-ID neatbilst klienta vajadzībām, meklējam citus risinājumus, piemēram, kodu kalkulatoru.»
Swedbank valdes loceklis un Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs ar pārliecību vēsta, ka pārsteidzoši īsā laikā jaunais internetbankas lietošanas rīks Smart-ID iekarojis lielu popularitāti Latvijas iedzīvotāju vidū. Sakot: «Tas liecina gan par mūsu sabiedrības atvērtību inovatīviem digitālajiem risinājumiem, gan par to, ka šis rīks ir tiešām ērts un būtiski vienkāršo finanšu pakalpojumu lietošanu gan pie lielā ekrāna mājās vai birojā, gan pie mazāka viedierīcē. «Pats būtiskākais ir tas, ka Smart-ID lietotāji jau šobrīd var izmantot visas priekšrocības, ko sniedz modernā banka kabatā vai uz nakts galdiņa. Tā ir banka, kurā nav jāiet, kas ir vienmēr mums līdzi – mobilā lietotne,» saka Frolovs.
Ref: 225.000.103.1021