Aizvien vairāk cilvēku sāk izmantot Smart-ID risinājumu

Jaunākie dati rāda – kopumā 160 tūkstoši Latvijā un 300 tūkstoši Baltijā izmanto Igaunijas kompānijas SK  ID Solutions radīto elektroniskās identifikācijas risinājumu Smart-ID kā autentifikācijas līdzekli.

Kopš tā ieviešanas Latvijā 2017.gadā, Smart-ID lietotāju skaits turpina strauji augt. Maija beigās tam bija 100 tūkstoši lietotāju Latvijā, 50 tūkstoši Igaunijā un 60,5 tūkstoši Lietuvā. Tagad, mēnesi vēlāk, lietotāju skaits jau pārsniedzis 300 tūkstošus – 160 tūkstoši Latvijā, 60 tūkstoši Igaunijā un 82 tūkstoši Lietuvā.

Šobrīd Smart-ID autentificēšanos Latvijā izmanto Swedbank un SEB bankas klienti, bet SK ID Solutions neizslēdz iespēju paplašināties, piedāvājot pakalpojumu citiem Latvijas e-pakalpojumiem.

Jāatzīmē, ka SEB bankas mājas lapas pieejamā informācija vēsta par vairākām būtiskām izmaiņām. Vairākas Latvijas bankas jau no 1.aprīļa būtiski ierobežos darījumu limitus ar kodu kartēm. SEB bankā ierobežojumi stājušies spēkā no šī gada 15. jūnija – viena darījuma un dienas limits starp SEB bankas kontiem tika samazināts līdz 500 eiro. Savukārt maksājumiem uz citām bankām viena darījuma limits ir 30 eiro, bet dienas limits – 150 eiro.

Tāpat pieaugošais Smart-ID  klientu skaits pieaudzis tāpēc, ka maksājumiem par lielākām summām šobrīd jāizvēlas kāda no alternatīvām – Smart-ID mobilā lietotne vai kodu kalkulators.

«Smart-ID lietošanas pieauguma temps ir labākais apliecinājums tam, ka šāds risinājums bija gaidīts un atbilst mūsdienu klientu vajadzībām un paradumiem. Ja līdz šim mums bija nepieciešamas abas rokas, lai turētu kodu karti vai kalkulatoru un vadītu iekšā kodus internetbankā, tad šobrīd banka kļuvusi pieejama visur – sabiedriskajā transportā, auto, uz soliņa, skolā, parkā, pludmalē. Līdzīgi kā šķirstam rakstus, lasām ziņas no draugiem, tagad arī ātri pārbaudām, cik naudas kontā, veicam mazākus un lielākus maksājumus. Šogad mēs jau redzam pavisam jaunu klienta paradumu – mums ir 30 000 klientu, kas izmanto tikai mobilo ierīci bankas produktu izmantošanā,» saka Swedbank Digitālo pakalpojumu daļas vadītāja Latvijā Diāna Dubova.

Savukārt SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars komentē: «Klienti sagaida no mums risinājumus, kas ļauj tiem no jebkuras vietas ērti piekļūt saviem līdzekļiem un ar tiem rīkoties. Tādēļ aizvien vairāk klienti labprāt sāk lietot gan Smart-ID, gan jauno SEB mobilās aplikācijas versiju. Redzam, ka Smart-ID pārliecinoši kļūst par mūsu klientu primāro un galveno autorizācijas līdzekli internetbankas lietošanā, bet kodu kartes varam atstāt mājās, jo vairs nav vajadzības tās vienmēr nēsāt līdzi savā makā. Svarīgs ir arī drošības aspekts – Smart-ID aizsargā divi PIN kodi, tādēļ pat gadījumā, ja telefons tiek nozaudēts, nevienam citam nebūs iespējams piekļūt klienta bankas kontam.»

Ref: 225.000.103.1173

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas