Pieaug Regulatorā iesniegto elektronisko sakaru pakalpojumu lietotāju sūdzību skaits

Salīdzinot ar pagājušā gada pirmajiem sešiem mēnešiem, sūdzību skaits elektronisko sakaru jomā ir palielinājies par 53%, ziņo Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (Regulators).

Proti, Regulators ir apkopojusi informāciju par elektronisko sakaru lietotāju saņemtajām sūdzībām pirmajā pusgadā. Komisija šī gada pirmajos sešos mēnešos ir sniegusi atbildes uz 112 sūdzībām par elektronisko sakaru pakalpojumiem, no kurām 59 ir saņemtas telefoniski, bet 53 ir rakstveida sūdzības.

Mobilo elektronisko sakaru lietotāji visvairāk ir sūdzējušies gan par tarifu piemērošanu, atrodoties ārvalstīs un izmantojot viesabonēšanas pakalpojumus, gan arī par operatoru tarifu plānu maiņu, kur biežāk norādītais sūdzību iemesls bija SIA Bite Latvija tarifu plāna BiFri likvidēšana.

Fiksēto elektronisko sakaru lietotāju sūdzību iemesls galvenokārt bija saistīts ar zvaniem uz citiem tīkliem par ievērojami augstāku maksu bez brīdinājuma signāla saņemšanas, kā arī par saņemtajiem rēķiniem par zvaniem no SIA Lattelecom fiksētā tīkla.

Regulators vērš lietotāju uzmanību, ka no šī gada 15.jūnija ir stājusies spēkā jauna viesabonēšanas Regulas noteikta kārtība – «viesabonē kā mājās» princips – ceļo uz Eiropas Ekonomiskās zonas (EEZ) valstīm un maksā par zvaniem, īsziņām un datu pārraidi tādu pašu cenu, kādu pašmāju mobilo sakaru operators piemēro iekšzemes tarifiem.

Atbilstoši Regulai, mobilo sakaru operatori drīkst ierobežot datu apjomu, ko lietotājs mēnesī viesabonēšanā EEZ var izmantot uz tādiem pašiem nosacījumiem kā mājās (vairāk informācijas par «viesabonē kā mājās» šeit).

Tāpat Regulators aicina, pirms došanās uz ārzemēm, pārliecināties vai esošais tarifu plāns nodrošina viesabonēšanas pakalpojumus un ietver vēlamo iekļauto pakalpojumu apjomu, kā arī iepazīties ar starptautiskajiem tarifiem operatoru mājaslapās.

Reaģējot uz lietotāju daudzkārtējām sūdzībām par dārgajiem zvaniem uz poliklīnikām, tostarp valsts iestādēm, Regulators ir izstrādājis un apstiprinājis noteikumus Galalietotāju informēšanas par paaugstinātu tarifu izsaukumiem noteikumi, kas stāsies spēkā ar 2018.gada 1.janvāri. Noteikumi paredz balss paziņojuma par paaugstinātu tarifu nodrošināšanu bez maksas par zvaniem, kas pārsniedz 2,98 centus (bez PVN) par izsaukuma minūti.

Regulators arī atgādina, ka kārtību kādā tiek izskatītas sūdzības nosaka Elektronisko sakaru likuma, kas paredz sākotnēji ar pretenzijām vērsties pie elektronisko sakaru pakalpojuma sniedzēja, kurš to izskata likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem noteiktajā kārtībā. Ja atbilde nav saņemta vai tā neapmierina, tad lietotājs ir tiesīgs vērsties Regulatorā ar tāda paša satura sūdzību.

Ref:224.000.103.2114

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas