Sākoties Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic investora piesaistes procesa finiša taisnei, tiek vērtēti trīs iespējamie pretendenti, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā Rīta panorāma teic satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Augulis norāda, ka potenciālo ieguldītāju jau otro gadu meklē starptautiskais finanšu konsultāciju un aktīvu pārvaldības uzņēmums Lazard Freres, un šobrīd process ir «iegājis finiša taisnē». Pašlaik tiek vērtēti trīs iespējamie pretendenti un valdībai līdz gada beigām vajadzētu pieņemt lēmumu.
Pēc Auguļa teiktā, piedāvājumi ir labi un interesanti, kas nāks par labu gan sabiedrībai kopumā, gan taustaimniecības attīstībai. Viņš neatklāj, no kurām konkrētām valstīm nāk potenciālie pircēji, vien norāda, ka no visas pasaules.
Viņš atgādina, ka valdībai investora izvēlē joprojām galvenie kritēriji ir tas, lai airBaltic turpina attīstību, lidostu Rīga saglabā kā bāzes lidostu, kā arī turpina reisu un flotes attīstību.
Satiksmes ministrs gan arī atzīmē, ka steiga ar airBaltic pārdošanu neesot, un, ja valdību neapmierinās neviens no pretendentiem, tad procesu varēs turpināt.
Iepriekš jau vēstīts, ka Satiksmes ministrija patlaban izskata jau konkrētus piedāvājumus airBaltic investora piesaistē un nav izslēgta arī uzņēmuma pilnīga privatizācija.
Jāatgādina, ka airBaltic biznesa plānā Horizon 2021 ir iekļauta papildu kapitāla piesaiste 50 miljonu eiro apmērā, lai pilnībā nodrošinātu lidmašīnu flotes nomaiņas finansējumu, kā arī turpinātu uzlabot lidsabiedrības kapitāla struktūru. Uzņēmums apliecinājis, ka negrasās vērsties pie valsts, lai prasītu veiktu papildu ieguldījumu. Latvijas valdība ir uzstādījusi mērķi atrast lidsabiedrības stratēģisko investoru. Potenciālo ieguldītāju meklē starptautiskais finanšu konsultāciju un aktīvu pārvaldības uzņēmums Lazard Freres.
Tāpat vēstīts, ka pērn maijā tika pabeigta airBaltic pamatkapitāla palielināšana, tam sasniedzot 2 56,473 miljonus eiro. Atbilstoši Latvijas valdības un Vācijas investora Ralfa Dītera Montāga-Girmesa (Ralf-Dieter Montag Grimes) parakstītajam līgumam viņš pērn marta beigās airBaltic ieguldīja apmēram 52 miljonus eiro, savukārt valsts investēja 80 miljonus eiro, airBaltic kapitalizējot Valsts kases aizdevumu.
Pēc pamatkapitāla palielināšanas Latvijas valstij piederēja aptuveni 80% airBaltic akciju, bet investoram Aircraft Leasing 1, kura valdes priekšsēdētājs bija Montāgs-Girmess, piederēja 20% akciju. Aircraft Leasing 1 īpašnieks bija Īrijā reģistrēta kompānija Ialh Limited.
Saukārt šogad aprīlī par airBaltic pastarpinātu mazākuma akcionāru kļuva Dānijas uzņēmējs Larss Tūsens (Lars Tusen), kurš no Montāga-Girmesa pārņēma Aircraft Leasing 1.