Barometrs: Latvieši Ziemassvētku svinēšanai procentuāli tērē vairāk nekā ziemeļvalstīs, Nīderlandē un Vācijā

Latvijas iedzīvotāji svētku svinēšanai plāno tērēt vidēji 171,97 eiro, kas ir 17% no mājsaimniecību ikmēneša ienākumiem, liecina šī gada Ferratum Ziemassvētku barometra rezultāti.

Jo viarāk – Latvijas valstī dzīvojošie joprojām gatavi atvēlēt svētku tēriņiem lielāku daļu no saviem ikmēneša ienākumiem nekā teju visās ziemeļvalstīs, Nīderlandē, Vācijā un Horvātijā aptaujātie cilvēki.

Rezultāti rāda, ka 20% respondentu palielinās savus tēriņus, savukārt gandrīz 50% mājsaimniecību dāvanai un svinēšanai tērēs tikpat daudz kā pagājušajos Ziemassvētkos.

Pasaulē lielākie tērētāji šogad būs Meksikā, kuras iedzīvotāji ir gatavi šim mērķim atvēlēt 34,6% no saviem ikmēneša ienākumiem jeb 192,04 eiro.

Procentuāli nedaudz mazāk jeb 31,9%, kas ir 278,15 eiro, šim mērķim plāno tērēt Rumānijā aptaujātie. Savukārt otrā skalas galā ir Horvātijā (14,4%), Norvēģijā (13,4%), Somijā (12,3%) un Nīderlandē (11,8%) dzīvojošie, kuri saglabās savu pagājušā gada pozīciju kā mazākie tērētāji Ziemassvētku periodā.

Aptauja arī atklāj, ka Latvija ir viena no tām nedaudzajām valstīm, kuras iedzīvotāji kā populārāko dāvanu min kosmētiku. To saņemt un dāvināt vēlas 18,2% aptaujāto. Tikai nedaudz mazāk jeb 15,4% par labāko dāvanu uzskata alkoholu, bet 14,3% – dažādas dāvanu kartes. Interesanti, ka gada laikā populārāko dāvanu tops ir strauji mainījies. Pērn teju ceturtdaļa jeb 22% Latvijas iedzīvotāju zem eglītes gribēja likt un atrast dažādas spēles un rotaļas.

Pasaulē kā populārākā lieta, ko cilvēki gribētu dāvināt un saņemt, tika minēti apģērbi. To saraksta priekšgalā ievietoja 17,5% aptaujas dalībnieku. Populāras bija arī citas lietas, piemēram, Somijā (17,5%) un Horvātijā (23,9%) liela daļa Ziemassvētku budžeta tiks tērēta saldumiem un delikatesēm, bet aptaujātie Apvienotajā Karalistē, Zviedrijā, Austrālijā un Igaunijā teica, ka viņi atvēlēs 20% no Ziemassvētku budžeta rotaļlietām un spēlēm.

Ferratum Ziemassvētku barometrā piedalījās vairāk nekā 21 000 mājsaimniecību. Respondenti bija vecumā no 18 līdz 61+ gadiem, un 58,8% dalībnieku bija sievietes. Vidējie pieejamie neto ienākumi mājsaimniecībām, kas piedalījās, bija no 555 līdz 4 580 eiro. Vidējais mājsaimniecības lielums bija 2,89 cilvēki.

Ref: 225.000.103.3063

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas