2017.gadā kopš Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs (LLKC) pārņēmis Makšķerēšanas, vēžošanas un zemūdens medību karšu izplatīšanu, pārdoti teju 96 000 karšu un izveidots stabils tirdzniecības tīkls ar vairāk nekā 1 300 kartes iegādes vietām visā Latvijā, vēsta LLKC.
Visvairāk pirkta gada karte – 50 692, kā arī trīs mēnešu karte – 33 675. Iespēju gada karti iegādāties internetā izmantojuši 5 290, savukārt trīs mēnešu karti – 6 294 makšķerēt gribētāji.
LLKC Zivsaimniecības nodaļas projektu vadītājs Miķelis Peisnieks,: «Makšķerēšanas, vēžošanas un zemūdens medību kartes lielākie izplatītāji ir veikalu tīkls Maxima, Narvessen, Latvijas Pasts, kā arī teju ikviens makšķerēšanas piederumu veikals visā Latvijā. Interesanti, ka degvielas uzpildes stacijās, kur karti var iegādāties arī nakts stundās, to nereti izmanto lietuvieši un igauņi, kuri vēlas makšķerēt Latvijas ūdenstilpēs. Liels skaits ārvalstu makšķernieku fiksēts arī interneta vietnē, kur iespējams iegādāties elektronisko karti.»
Zemkopības ministrijas Zivsaimniecības departamenta sniegtā informācija liecina, ka iepriekšējais karšu izplatītājs SIA Leard 2015. gadā pārdevis 97 000, bet 2016. gadā – 95 000 Makšķerēšanas, vēžošanas un zemūdens medību karšu. 2017.gadā, kad karšu izplatīšanu pārņēma LLKC, pārdota 95 951 karte.
LLKC saņēmis arī ierosinājumus no tirdzniecības vietām un makšķerniekiem par nepieciešamību nodrošināt vienas vai trīs dienu kartes, līdzīgi kā tas ir Igaunijā. Tādēļ šogad LLKC ar atbilstošu priekšlikumu vērsīsies Zivju fondā un Zemkopības ministrijā, lai jau tuvākajā nākotnē šādas kartes varētu ieviest arī Latvijā.
Uzsākot Makšķerēšanas, vēžošanas un zemūdens medību karšu izplatīšanu, LLKC vēsta, ka apņēmās sadarboties ar makšķerēšanas biedrībām, rīkojot bērnu un jauniešu nometnes, kā arī atbalstot makšķerēšanas sacensības.
Ref: 225.000.103.2040