Eksperts: Par jaunās Datu regulas neievērošanu uzņēmējiem var nākties maksāt sodos līdz 4% no apgrozījuma

Sergejs Volvenkins

Digitālā mārketinga joma šogad piedzīvos lielas pārmaiņas, tā kā uzņēmējus būtiski ietekmēs jaunā Datu aizsardzības regula, ko papildinās bargāki sodi par prasību neievērošanu. Lai rastu skaidrību, kādas tieši izmaiņas gaidāmas uzņēmējiem un interneta patērētājiem nozarē, BNN stāsta iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs Sergejs Volvenkins.

Mājaslapu īpašniekiem būs jāinformē katrs mājaslapas apmeklētājs, kādā veidā var tikt izmantoti viņa personas dati

2018.gads ir tas brīdis, kad visā Eiropas Savienības teritorijā sāks darboties jauna Datu aizsardzības regula (GDPR). Jaunie noteikumi paredz krietni stingrākas prasības attiecībā uz lietotāju datu aizsardzību. Turpmāk mājaslapu īpašniekiem būs jāinformē katrs mājaslapas apmeklētājs, kādā veidā var tikt izmantoti viņa personas dati (ja tādi tiek ievākti un izmantoti) un arī jāpiedāvā lietotājam iespēja aizliegt izmantot šos datus, skaidro eksperts.

Būtiski atzīmēt, ka, pēc Volvenkina sacītā, lai uzņēmējiem būtu nopietna attieksme pret jauno prasību ievērošanu, tiks ieviests bargs sodu mehānisms. «Soda naudas «griesti» var sasniegt pat 20 miljonus eiro, vai arī līdz 4% no apgrozījuma,» atklāj eksperts.

Jaunā regula tiks piemērota ar šī gada 25.maiju, turklāt tā paredz vairākus jauninājumus un izmaiņas.

Reklāmas saturam, ko redz lietotājs, jābūt krietni saistošākam

Eksperts norāda, ka, pateicoties tādiem gigantiem kā Google un Microsoft, mašīnmācīšanās (Machine Learning jeb ML) algoritmi tagad ir pieejami publiski (open source), un tas dos ievērojamu atspērienu šī virziena attīstībai.

Digitālās nodaļas vadītājs norāda: «Lai jūs gūtu priekštatu par ML darbības iespējām, izskaidrosim vienu vienkāršu piemēru. Lietotājs ienāks jūsu mājaslapā (interneta veikalā), un sistēma (ML) pēc lietotāju uzvedības pati sapratīs, par kādu produktu lietotājam ir interese un cik liela varbūtība, ka šis lietotājs ir «silts» pircējs un ir gatavs nopirkt produktu. Pēc tam sistēma rādīs jau pielāgotu atgādinošo reklāmu un pie atkārtotas vizītes pati pielāgos saturu mājaslapā (baneri, piedāvājumi, produkta apraksti utt.), ko rādīt šim lietotājam,» komentē eksperts.

Piemērs: ««Siltie» apmeklētāji ar augstu gatavību pirkt var tikt iedalīti, piemēram, pēc maksātspējas līmeņiem (segments). Ja viena lietotāja uzvedība parāda, ka viņš ir «nejūtīgs» pret cenu, tad sistēma (ML) rādīs viņam saturu mājaslapā (produkta apraksti utt.), kas būs svarīgs tieši šim lietotājam – dārgākie produkti un konkrētie zīmoli vispirms, cena bez atlaides, pasvītros konkrētā produkta kvalitāti, papildinātas garantijas utt. Savukārt, ja otra lietotāja uzvedība parāda, ka cena viņam ir viens no vissvarīgākajiem izvēles parametriem, tad sistēma to ņems vērā un pielāgos reklāmu un saturu mājaslapā tieši šim lietotājam. Piemēram, rādīs lētākus produktus vispirms, akcentēs atlaidi utt.»

Jāpiezīmē, ka mašīnmācīšanās korekti var strādāt tikai pie lieliem datu apjomiem (liels interneta veikala apmeklējums), tā eksperts.

«Uzbāzīgas» reklāmas rada lielus zaudējumus

Nesaistošas un «uzbāzīgas» reklāmas rada lielus zaudējumus tādiem interneta «milžiem» kā Google un Facebook. Arvien vairāk lietotāju izmanto reklāmas bloķēšanas programmas (Ad Blocker), lai izvairīties no reklāmas internetā.

Pēc dažu ekspertu aplēsēm, 2020.gadā tiks lejupielādētas vairāk nekā 100 miljoni programmas. 2016.gadā tika lejupielādētas 44 miljoni reklāmas bloķēšanas programmas.

Eksperti paredz, ka darba devēji izsludinās vakances uz blogeru amatiem

«Daudzi uzņēmumi pietiekami sen praktizē Influencer mārketinga izmantošanu, jo tas jau ir pierādījis savu efektivitāti. Dati pārliecinoši rāda, ka cilvēki vairāk uzticas ekspertu padomiem vai sabiedrībā populāriem cilvēkiem, nekā reklāmai,» skaidro digitālā mārketinga nodaļas vadītājs.

Šobrīd viedokļu līderiem sekotāju skaits YouTube un Facebook kanālos pārsniedz daudzu žurnālu un avīžu tirāžas, tāpēc, kā norāda Volvenkinsnav brīnums, ka uzņēmumi tik aktīvi vēlas izmantot šo iedarbīgo kanālu.

Kas ir papildinātā realitāte?

Eksperts atzīst, ka uzņēmēji meklē arvien jaunas un efektīvas iespējas, kā var prezentēt un pasniegt savu produktu internetā. Papildinātā realitāte ir lielisks veids, kā var to izdarīt.

Volvenkins stāsta: «Piemēram, pērkot skapi, klients vēlētos saprast, kā tas izskatīsies istabā. Vairākas kompānijas pasaulē jau šobrīd piedāvā inovatīvu risinājumu, kas strauji iekaro popularitāti. Pateicoties papildinātajai realitātei, daži mēbeļu tirgotāji piedāvā iespēju «ievietot» šo skapi nepieciešamajā istabā pirms iegādāties. Klientam tikai nepieciešams ieslēgt mobilā telefona kameru un pavērst to pret vietu, kur vēlas ievietot skapi.» iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs piebilst, ka spēle PokemonGo ir viens no papildinātās realitātes piemēriem.

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas