«Ko darīt, kad nav ko darīt?» un «Vai spoki eksistē?» – apkopoti Latvijā neparastākie meklējumi Google

Google ir pārliecinoši populārākā un visvairāk lietotā meklētājprogramma ne tikai pasaulē, bet arī Latvijā – šeit to izmanto 98% gadījumu, kad nepieciešams atrast internetā atbildi uz kādu jautājumu. Katrā no kategorijām tika atlasīti neparastākie meklējumi, kas vismaz reizi mēnesī tiek veikti meklētājprogrammā Google. Rezultāti ir visnotaļ interesanti; kā izrādās, piemēram, vidēji 60 personu ik mēnesi cenšas noskaidrot, kā apprecēt miljardieri, bet 40 cilvēkiem interesē, kā kļūt par vampīru, vēsta digitālā mārketinga aģentūra Infinitum.

Lai labāk izprastu Latvijas iedzīvotāju paradumus virtuālajā vidē, Infinitum veikusi pētījumu, kurā noskaidroti neparastākie meklējumi Google.

Pētījums tika veidots, izmantojot vairākus analītikas rīkus un veicot atslēgvārdu izpēti piecās dažādās kategorijās:

  • attiecības, ģimene un kopdzīve;
  • eksistenciālie jautājumi;
  • darbs un brīvais laiks;
  • labklājības uzlabošana;
  • ieradumu maiņa.

Katrā no kategorijām tika atlasīti neparastākie meklējumi, kas vismaz reizi mēnesī tiek veikti meklētājprogrammā Google. Rezultāti ir visnotaļ interesanti; kā izrādās, piemēram, vidēji 60 personu ik mēnesi cenšas noskaidrot, kā apprecēt miljardieri, bet 40 cilvēkiem interesē, kā kļūt par vampīru.

Pie neparastākajiem meklējumiem iespējams pieskaitīt arī tādus jautājumus kā «Kāpēc cilvēki strādā?» (desmit meklējumu), «Kā izsekot sievas telefonu?» (70 meklējumu), «Ko sliekas dara ziemā?» (desmit meklējumu) un «Kā laimēt loterijā?» (100 meklējumi).

Attiecības, ģimene un kopdzīve

Vidēji 70 meklējumus mēnesī savāc jautājumi «Ko vēlas sievietes?» un «Kā izsekot sievas telefonu?». 40 reižu Google tiek uzdots jautājums «Par ko runāt ar meiteni?», bet 20 vīriešu cenšas noskaidrot, kādi ir sievas pienākumi.

Taču arī daiļais dzimums neatpaliek – 40 sieviešu ik mēnesi vēlas saprast, kā uzvedas iemīlējies vīrietis, bet 30 sievietēm aktuāls ir jautājums «Kā panākt, lai vīrietis iemīlas?» un tikpat daudzām – «Kā likt vīrietim ilgoties?». Desmit sieviešu ik mēnesi savukārt nomoka situācija, kad vīrs grib šķirties. Un, protams, kā nu attiecībās bez seksa; tieši šī iemesla dēļ vidēji desmit sieviešu un tikpat daudz vīrieši ik mēnesi attiecīgi meklē, kāpēc sieviete vai vīrietis negrib mīlēties.

Eksistenciālie jautājumi

Ne mazāk svarīgi par attiecību līkločiem ir arī eksistenciālas dabas jautājumi. Katru mēnesi 100 cilvēku (visticamāk, gados jaunākie) grib uzzināt, kā rodas bērni. 60 cilvēkiem savukārt interesē, kas ir Zeme, bet vismaz 50 cilvēku cenšas noskaidrot par vienu no jaunākajām teorijām, meklētājā ierakstot frāzi «Zeme ir plakana». Protams, neiztikt bez jautājumiem, uz kuriem arī Google atbildēt ir visai grūti vai pat neiespējami, piemēram, «Kas ir Dievs?» (40 meklējumu), «Kā radās cilvēks?» (30 meklējumu) un «Vai spoki eksistē?» (20 meklējumu).

Salīdzinoši aktuāli ir arī jautājumi par dzīvajām radībām un dabu – 50 cilvēkiem interesē, ko ēd ezis, 30 – kāpēc mainās gadalaiki, bet desmit cilvēku ik mēnesi meklē, kāpēc izmira dinozauri, kāpēc eglēm nenobirst skujas, kāpēc mainās diena un nakts un ko kurmis vai sliekas dara ziemā.

Darbs un brīvais laiks

Protams – attiecības, ģimene un arī eksistenciāli jautājumi ir svarīga mūsu dzīves komponente, taču bez darba neiztikt. Kā jau zinām, daļa Latvijas iedzīvotāju dodas strādāt uz ārzemēm, un to iespējams secināt, arī analizējot Google meklējumus. 450 cilvēku katru mēnesi atver Google un tajā ieraksta frāzi «Darbs ārzemēs bez valodas zināšanām», bet vēl 350 cilvēku uzdod vispārīgāku jautājumu, proti, «Kur ir darbs?», savukārt 30 personu šim dzīves aspektam pieiet filozofiski, jautājot Google, kas ir darbs; desmit cilvēkiem savukārt interesē, kāpēc cilvēki strādā.

Taču pēc darba laiks atpūtai, un arī šis aspekts ir visai plaši pārstāvēts Google meklējumos. 350 cilvēkiem interesē, ko darīt brīvdienās, savukārt 150 personām brīvā laika ir tik daudz, ka nākas uzdot šādu jautājumu – «Ko darīt, kad nav ko darīt?», bet 20 cilvēku jautā – «Ko darīt, ja ir garlaicīgi?». Desmit cilvēkiem savukārt situācija laikam ir gluži pretēja, un tiek meklēta iespēja atpūsties jebkādiem līdzekļiem, pat ievadot Google meklētājā frāzi «Kā saslimt?». Taču, paturpinot atpūtas tēmu, iespējams secināt, ka nelielai daļai cilvēku brīvo laiku patīk pavadīt, vērojot putnus – uz to norāda meklējums «Putnu vērošana online», ko ik mēnesi veic desmit cilvēku.

Labklājības uzlabošana

Lai gan tieši darbs ļauj celt savu labklājību, tas nav no tiem vienkāršākajiem un ātrākajiem variantiem, tāpēc aktuāli ir arī alternatīvi veidi, kā kļūt turīgam. 100 cilvēui regulāri vēlas noskaidrot, kā laimēt loterijā, un tikpat daudz personu, sekojot jaunākajām finanšu vēsmām, cenšas saprast, kas ir Bitcoin. 80 cilvēkiem interesē, kā pelnīt internetā. 70 cilvēkiem savukārt vēl nav konkrētu ideju, tāpēc Google tiek ievadīta frāze «Kā kļūt bagātam?», bet 30 personu uzdod jautājumu «Kā nopelnīt miljonu?». 50 cilvēku naudas vārdā savukārt ir gatavi veikt arī nelegālas darbības (vai vismaz par šādu iespēju interesējas) – tik unikālu meklējumu ik mēnesi ir frāzei «Kā audzēt marihuānu?».

Ieradumu maiņa

Lai dzīve būtu izdevusies, reizēm nepieciešams atmest kādu nelāgu ieradumu vai mainīt savus ieradumus. Bet kā to darīt? Arī uz šāda tipa jautājumiem Google ir atbildes. Visbiežākais meklējums (350 reizes mēnesī) ir frāzei «Kā notievēt?», savukārt 150 cilvēku vēlas noskaidrot, kā noņemt lāstu. 60 personu savukārt grib tikt galā ar smēķēšanu, attiecīgi meklējot atbildes uz jautājumiem «Kā viegli atmest smēķēšanu?» un «Kā atmest smēķēšanu uz visiem laikiem?». Daudzi prasa, kā iznīcināt blusas (100 meklējumi)! Aktuāls ir arī jautājums par to, kā atmest dzeršanu – to ik mēnesi Google meklētājā ieraksta aptuveni 40 cilvēku.

Kā norāda Infinitum izpilddirektors Andis Stafeckis, šāds pētījums ir noderīgs vairāku iemeslu dēļ: «Protams, ir interesanti noskaidrot, kādi bijuši paši neparastākie un amizantākie meklējumi Google, taču šie dati patiesībā ir ar pievienoto vērtību, jo ar to palīdzību iespējams noteikt arī sabiedrībā valdošās tendences; saprast, kas cilvēkiem šobrīd ir aktuāli. Tas atspoguļojas arī mūsu pētījumā – piemēram, 450 cilvēkiem aktuāls bijis jautājums par darbu ārzemēs bez valodu zināšanām, bet vismaz 100 cilvēku ik mēnesi cenšas iegūt papildu informāciju par Bitcoin – tas tikai apstiprina, ka šobrīd globāli karstie temati cilvēkus interesē arī Latvijā.»

Šāda informācija ir ļoti noderīga arī digitālajā mārketingā, it īpaši satura veidošanā, jo «radot saturu mājaslapām, blogiem un citām platformām, ir svarīgi iedziļināties un saprast, kādu informāciju un preces cilvēki vēlas iegūt. «Ja mēs to zinām un ņemam vērā, radītais saturs ir ar pievienoto vērtību, un ieguvēji no tā ir visi – gan mūsu klienti, gan cilvēki, kuri patērē mūsu klientu preces vai pakalpojumus, kā arī mūsu radīto saturu», stāsta Stafeckis.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas