Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca savulaik lūgusi Magoņa palīdzību noslēgt līgumu ar Krievijas dzelzceļu

Apsūdzētie – Igaunijas miljonārs uzņēmējs Oļegs Osinovskis (no kreisās) un bijušais Latvijas dzelzceļa vadītājs Uģis Magonis

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) 2014.gadā lūdza VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) tā laika vadītāja Uģa Magoņa palīdzību, lai uzņēmums varētu noslēgt sadarbības līgumu ar Krievijas dzelzceļu (RŽD), 6.aprīlī Magoņa kukuļošanas lietā liecinājusi DLRR valdes locekle Natālija Petrova.

Viņa skaidroja, ka 2014. un 2015.gadā DLRR finansiālā situācija bija «slikta līdz ļoti slikta», jo RŽD, ar kuru kopš PSRS laikiem DLRR bija slēdzis sadarbības līgumus par lokomotīvju remontdarbiem, atteicās noslēgt jaunu līgumu. Petrova norādīja, ka uzņēmums noslēdza 2014.gadu ar aptuveni 1,3 miljonu eiro lieliem zaudējumiem.

Kā vienu no iespējamajiem risinājumiem uzņēmums saskatīja iespēju lūgt Magoņa palīdzību, jo bija zināms, ka viņam ir labas attiecības ar RŽD vadību. Tādēļ tika izteikts lūgums DLRR tā laika padomes priekšsēdētājam, patlaban krimināllietā apsūdzētajam Igauņu uzņēmējam Oļegam Osinovskim, lai viņš sazinās ar Magoni un lūdz viņu parunāt ar RŽD vadītāju Vladimiru Jakuņinu, jo bija zināms, ka Magoni ar Jakuņinu saista radniecīgas saites, liecināja Petrova.

Viņa gan norādīja, ka līgums tāpat netika noslēgts un DLRR attiecības ar RŽD strauji pasliktinājās 2015.gadā, pēc Magoņa aresta.

Petrova noliedza, ka ar Osinovski būtu apspriests jautājums par četru dīzeļlokomotīvju pārdošanu LDz Cargo. Taču viņa apstiprināja, ka lokomotīves juridiski piederēja Skinest Rail, taču faktiski tās atradās rūpnīcas teritorijā un rūpnīca šīs lokomotīves apsaimniekoja. Lokomotīvju juridisko piederību Skinset Rail viņa skaidroja ar to, ka tas bija finansiāli izdevīgākais risinājums iesaistītajiem.

Sēdes laikā Petrovai arī tika uzdoti vairāki jautājumi saistībā ar lokomotīvju pārdošanas darījuma detaļām, tostarp, par cenu izmaiņām starp pirmo un otro piedāvājumu, kas tika izteikts LDz Cargo, taču uz daļu no šiem jautājumiem viņa nespēja atcerēties precīzas atbildes.

Petrova arī tika padziļināti izvaicāta par DLRR darbības jomām, kā arī tās lomu četru dīzeļlokomotīvju pārdošanā LDz Cargo. Viņa atkārtoti uzsvēra, ka uzņēmums veica remontdarbus visās četrās pārdotajās lokomotīvēs. Lieciniece arī norādīja, ka uzņēmuma rīcībā palika vēl trīs lokomotīves, no kurām divas tika izīrētas Baltijas tranzīta servisam. Petrova uzsvēra, ka viņa pati nepiedalījās nevienās sarunās ar Ritošā sastāva servisu par lokomotīvju pārdošanu.

Nākamā tiesas sēde paredzēta 14.maijā, kad plānots uzklausīt bijušo DLRR valdes priekšsēdētāju Aivaru Keskulu un LDz Cargo valdes locekli Vladimiru Grjaznovu, taču advokāti sēdes noslēgumā izteica bažas, vai vienas sēdes laikā izdosies nopratināt abus lieciniekus.

Jau vēstīts, ka kādreizējais LDz vadītājs Magonis no darba tika atbrīvots pēc tam, kad Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs viņu aizturēja aizdomās par kukuļņemšanu. Rīgas rajona tiesa 2015.gada 8.augustā Magonim kā drošības līdzekli piemēroja apcietinājumu, bet vēlāk tiesa viņu nolēma atbrīvot pret 400 000 eiro lielu drošības naudu.

Limbažu rajona tiesa 15.janvāra tiesas sēdē atcēla Magonim noteiktais aizliegums izbraukt no valsts, kā arī atsevišķi izdalīja un nodeva Igaunijas tiesai Skinest Rail lietas daļu. Prokurore Evita Masule norādīja, ka juridiskas personas ir jātiesā valstīs, kur tās ir reģistrētas, un nav pamata bažām, ka Igaunijas tiesā uzņēmumam varētu draudēt mazāka atbildība.

Žurnāls Ir iepriekš vēstīja, ka apsūdzībā neprecizētā laikā no 2014.gada beigām līdz 2015.gada sākumam abi uzņēmēji vienojušies par 800 000 eiro lielu kukuli, lai Magonis atbalstītu lokomotīvju iepirkšanu, kā arī noorganizētu Osinovskim piederošās Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas pārstāvju tikšanos ar toreizējo Krievijas dzelzceļa vadītāju Vladimiru Jakuņinu, skaidrots apsūdzībā.

Daugavpils rūpnīca 2014.gadā bija nosūtījusi vēstuli LDz Ritošā sastāva serviss un LDz Cargo, piedāvājot septiņas lietotas 2TE116 sērijas dīzeļlokomotīves, taču šis piedāvājums ticis noraidīts. Aptuveni ap to pašu laiku 2014.gadā Skinest Rail bija iegādājusies četras tāda paša tipa dīzeļlokomotīves, kurām bija nepieciešams kapitālais remonts.

Savukārt 2015.gada sākumā LDz Cargo tomēr nolēma, ka viņiem ir nepieciešamas četras 2TE116 tipa dīzeļlokomotīves un izsludināja iepirkumu, kuram pieteicās tikai Skinest Rail, taču uzņēmuma piedāvātās lokomotīves neatbilda tehniskajām prasībām. Sarunu rezultātā tika panākta vienošanās, ka uzņēmums tās izremontēs un samazinās to cenu, norādīts apsūdzībā.

Pēc līguma parakstīšanas Osinovskis ieradās pie Magoņa, lūdzot samazināt kukuļa summu. Abi vienojās par pusmiljonu eiro, teikts apsūdzībā.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas