EM: sašķidrinātās gāzes terminālis ir jāceļ Rīgā

Ekonomikas ministrijas (EM) un Latvijas valdības nostāja sašķidrinātās gāzes termināļa (LNG) izveides jautājumā nav mainījusies – tas ir attīstāms Rīgas ostā, biznesa portālu Nozare.lv informēja EM pārstāve Evita Urpena.

Viņa skaidroja, ka LNG projekts Latvijā aizpildīs Baltijas reģiona iztrūkstošo posmu energoapgādē, nodrošinot gāzes piegādes ceļu un avotu dažādošanu, radot konkurenci gāzes tirgū. Turklāt Latvijai ir virkne priekšrocību termināļa būvniecībai, kas nodrošinās mazākas izmaksas infrastruktūras pielāgošanai termināļa iekļaušanai reģiona gāzes apgādes sistēmā, savukārt jau eksistējošā Inčukalna pazemes gāzes krātuve nodrošinās iespējami zemākās cenas iegūšanu, iepērkot dabasgāzi tās zemākās cenas periodā.

EM un Eiropas Komisija (EK) uzskata, ka šādas stacijas būvniecība ir jāvērtē Baltijas valstu elektroenerģijas apgādes kontekstā. Baltijas valstu tirgu pievienošana kopējam Eiropas Savienības (ES) gāzes tirgum un Latvijas ģeogrāfiskā pozīcija – Baltijas reģiona centrs – nodrošinās arī Inčukalna gāzes krātuves tālākas attīstības iespējas. Gāzes krātuvi iespējams paplašināt līdz 3,2 miljardiem kubikmetru un nodrošināt LNG iesūknēšanu tieši krātuvē.

2010.gada 14.decembrī Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu koordinācijas padomes sēdē tika izskatīts un konceptuāli atbalstīts EM piedāvājums par sašķidrinātās dabasgāzes termināļa projekta īstenošanu Latvijā, uzdodot projekta sākotnējo izvērtējumu līdz 2011.gada vidum veikt AS Latvenergo.

Tāpat Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu koordinācijas padomes sēdē tika panākta vienošanās, ka EM sadarbībā ar Ārlietu ministriju sāks konsultācijas ar EK un citām ES dalībvalstīm par iespējamo atbalstu reģionālā sašķidrinātās dabasgāzes termināļa būvniecībai Latvijā.

EM kā priekšrocības LNG termināļa izveidei Latvijā minēja nepieciešamo iegrimi kuģiem, ko var nodrošināt Rīgas, Ventspils un Liepājas ostās, no kurām pirmajās divās jau ir piestātnes bīstamo kravu pārkraušanai, taču Ventspils nav pievienota gāzes apgādes sistēmai, tāpēc par atbilstošāko uzskatāma Rīgas osta. Tāpat visas trīs ostas ir ziemā neaizsalstošas, tādejādi var nodrošināt kuģu ienākšanu visa gada garumā.

 

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas