Komersanti, kas Latvijā piedāvā kolektīvās tiešsaistes iepirkšanās iespējas jeb dažādu preču un pakalpojumu kuponu tirdzniecību internetā, uzskatāmi ne tikai par tiešsaistes vietnēm, bet arī par mazumtirgotājiem, tādējādi tie ir atbildīgi par vietnēs veikto saimniecisko darbību un tās atbilstību Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likuma normām, šādu atzinumu pauž Konkurences padomē (KP).
Latvijā darbojas tādas kolektīvās tiešsaistes iepirkšanās vietnes kā www.charms.lv, www.kumi.lv, www.perkamkopa.lv, www.perku.lv, www.shopland.lv, www.simplify.lv, www.skidka.lv, www.superakcijas.lv, www.zizu.lv. Patērētājiem pieejami arī divi salīdzināšanas portāli, kuros tiek apkopoti kolektīvās tiešsaistes iepirkšanās vietņu piedāvājumi: www.kolosali.lv un www.gudriem.lv.
«Kolektīvās tiešsaistes iepirkšanās vietnes piedāvā iegādāties kuponus, kas dod patērētājiem tiesības saņemt pakalpojumu vai preci, ko nodrošina piegādātāji. Tādējādi šie komersanti nodrošina ne tikai tiešsaistes platformu darbību, bet arī veic preču un pakalpojumu elektronisko tirdzniecību,» skaidro KP.
KP veica izpēti par komersantu, kas Latvijā piedāvā kolektīvās tiešsaistes iepirkšanās iespējas vietnēs, darbību atbilstību Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likuma normām, un konstatēja, ka ne visi komersanti uzskata, ka tie ir mazumtirgotāji un tiem ir saistošs minētā likuma regulējums.
Tāpat KP norāda, ka komersantu saimnieciskā darbība, pārdodot gala patērētājiem gan pārtikas, gan nepārtikas preču kuponus, tiek vērtēta kā mazumtirdzniecība Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likuma izpratnē. Likums ierobežo mazumtirgotāju iepirkuma varas izmantošanu pret piegādātājiem, tostarp aizliedz mazumtirgotājiem piemērot saviem piegādātājiem netaisnīgas un nepamatotas sankcijas par darījumu noteikumu pārkāpumu. Konstatējot Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likuma pārkāpumus, KP ir tiesīga piemērot mazumtirgotājam naudas sodu līdz 0,2 procentiem no tā neto apgrozījuma pēdējā pārskata gadā.