Latvijas sašķidrinātās gāzes (LNG) termināļa projektu Latvijā ievērtē arī vācu investori, norādot, ka jāizpildās vairākiem priekšnosacījumiem, lai vācu uzņēmumi šajā projektā iesaistītos. Vienlaikus pašreizējie aprēķini liecina, ka LNG termināļa būvniecība dabasgāzes izmaksas Latvijā varētu samazināt līdz pat 30%.
«Eiropas pieredze rāda, ka vasaras periodā LNG ir ievērojami lētāka nekā Krievijas cauruļvadu gāze, turklāt Inčukalna krātuvē gāze tiek iesūknēta tieši vasarā. Tas nozīmē, ka gadījumā, ja šajā periodā Latvijā būtu uzbūvēts LNG terminālis, būtu brīva pieeja AS Latvijas gāze cauruļvadu infrastruktūrai un brīvs dabasgāzes tirgus, gāzes tirgotāji izvēlētos regazificēto LNG dabasgāzi, jo tā vasaras periodā ir lētāka,» laikrakstam Dienas Bizness sacīja AS Latvenergo Attīstības daļas vadītājs Oļegs Linkevičs. «Galvenais, ka LNG projekts radīs konkurenci Krievijas dabasgāzes piegādēm un varētu sekmēt gāzes cenu samazināšanos. Pat ja Krievijas gāzes cena tā rezultātā saruktu par 10 – 15%, tam jau būtu ekonomiskais efekts,» tā Latvenergo speciālists.
AS Latvijas gāze valdes loceklis, E.ON Ruhrgas pārstāvis Latvijā Jergs Tumats savukārt bilst, ka LNG projekts Latvijai visdrīzāk ir vajadzīgs nevis ekonomisko apsvērumu dēļ, bet gan, lai izietu no enerģētiskās atkarības situācijas. Lētāku gāzes cenu visdrīzāk tas neveicināšot, uzskata Tumats. Viņš norāda, ka šī projekta realizācijai ir daudz dažādu risinājumu, to var realizēt gan nedaudz lētāk, gan ļoti dārgi, taču simtiem miljonu tas izmaksās, un tās ir izmaksas, kas gulsies uz Latvijas gāzes patērētājiem. «Jāsaprot, ka tādu labo onkuļu nav, kas atbrauks te pārdot lētu dabasgāzi. Ir tādi paši ražotāji kā Krievija – tāda ir arī Katara un Nigērija – tirgotāji, kas pretendē uz maksimāli augstāko cenu par savu produktu. Nedrīkst arī domāt, ja mums te būs terminālis, tad pēkšņi visi LNG kuģi pie mums atbrauks. Nebrauks, jo mums tirgus nav liels. Tāpēc jebkurā normālā projektā būtu jārūpējas par piegādes ķēdi pirms termināļa būvniecības nevis pēc tam,» tā J. Tumats, piebilstot, ka daudzi lielie uzņēmumi nesekmīgi cenšas tikt pie sašķidrinātās dabasgāzes piegādes ķēdēm.