Hovards Šulcs (Howard Schultz), kurš pratis no četrām Starbucks kafejnīcām Sietlā attīstīt starptautiski atpazīstamu zīmolu un 17 000 kafejnīcu tīklu visā pasaulē, sacījis, ka ir nepieciešams steidzami atklāt tos, kas ir atbildīgi par izejvielu cenu izmaiņām.
Starbucks valdes priekšsēdētājs Šulcs norādījis, ka rekordaugstās cenas precēm, kā, piemēram, kafijai un citai pārtikai, nav balstītas uz piedāvājuma un pieprasījuma korelāciju, bet gan uz tirgus spekulācijām. Tāpat viņš bildis, ka lauksaimnieki, kas ražo šīs preces, saņem minimālo daļu no cenas pieauguma, raksta The Telegraph.
«Šobrīd mēs saskaramies ar ļoti dīvainu un gandrīz neizskaidrojamu fenomenu preču tirgū. Bez jebkādām piedāvājuma un pieprasījuma izmaiņām mēs esam liecinieki tam, ka lielākās daļas lauksaimniecībās ražotās pārtikas cenas ir rekordaugstas, savukārt kafijas vērtība ir sasniegusi 34 gados augstāko atzīmi,» sacījis Šulcs.
Viņš atzīmē, ka finanšu spekulācijas – drošības fondi, indeksu fondi un citi tirgus manipulācijas rīki – ir tās, kas nostāda preču tirgu ļoti neveiksmīgā pozīcijā. «Tā rezultātā ikviena kafijas kompānija spiesta maksāt ārkārtīgi augstu cenu par kafiju,» tā Starbucks dibinātājs.
Jāatzīmē, ka pēc Starptautiskās kafijas ražotāju asociācijas datiem šī gada aprīlī vidējā kafijas cena par 500 gramiem sasniedza 2,31 ASV dolāru. Tam pretstatā ir pērnā gada cenas, kad janvārī puskilograma kafijas vērtība bija 1,97 ASV dolāri, bet aprīlī 1,27 dolāri.
tur nav ko atklāt, jo pa lielam tapat viss ir skaidrs kā tiek audzētas cenas. Bet labi,ka par to sāk runāt arī magnāti, kas nav slaucēju kārtā.
nu manuprāt spekulanti ir piegādātāji. griķu laiks ir beidzies, atmaksa klāt. ho ho ho